معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

 اولین ایستگاه آتش نشانی بانوان در پایتخت افتتاح شد

دو ایستگاه آتش‌نشانی ۱۳۵ و ۱۳۸ (ویژه بانوان آتش‌نشان) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، قدرت اله محمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همچنین جمعی از مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش معراج نیوز، نود و هشتمین پویش امید و افتخار به افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی ۱۳۵ و ۱۳۸ اختصاص داشت. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مراسم افتتاح ایستگاه آتش نشانی ۱۳۸ مخصوص بانوان آتش نشان در خیابان ستارخان و ۱۳۵ در خیابان صابونیان منطقه ۱۶ گفت: تامین تجهیزات جدید از ضرورت های حوزه بحران و حوادث پایتخت است.

وی در ادامه اظهار داشت: وجود نردبان های هیدرولیکی بلند در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی به کاهش زمان مهار این آتش سوزی کمک کرد، پس لازم است آتش نشانی چنین تجهیزاتی داشته باشد.

قدرت اله محمدی با بیان اینکه حفظ جان و مال شهروندان را بر عهده داریم ادامه داد: طبق پروتکل های جهانی میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه ۴ تا ۶ دقیقه است که این میزان زمان در شهر تهران ۴ دقیقه و ۲۰ ثانیه است.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ هم درباره افتتاح ایستگاه شماره ۱۳۵ در خیابان شهید صابونیان گفت: ایستگاه شماره ۱۳۵ آتش نشانی از اصلی ترین و مهم ترین نیازهای منطقه ۱۶ به لحاظ ایمنی به شمار می رود، چرا که با وجود مراکز خرید و انبارهای بسیار در محدوده خیابان شهید صابونیان، شوش ، بزرگراه بعثت و حریم بازار تهران و نیاز به حضور به موقع و موثر نیروهای خدمت رسان در مواقع بحرانی ، افتتاح این ایستگاه آتش نشانی احساس می شد.

وی افزود: در این ایستگاه، آشیانه برای ۶ دستگاه ماشین نجات سنگین، دو ماشین منبع دار، یک دستگاه تویوتا، ماشین نجات سبک، نردبان حریق، یک دستگاه موتور و سایر موارد ایمنی تعبیه شده است که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می رسد.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۱۷.۰۱