معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

درخشش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

فیلم های مستند «آخرین کوسه نهنگ»، «احمد»، «تکثیر در اسارت»، «خانواده خلج»، «زیبا، لذیذ، مبتذل»، «ستار الکلاسیکو»، «قوی‌‌دل»، به بخش مستند چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر راه یافتند.

به گزارش معراج نیوز، این مستندها از تولیدات درخشان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند، که اولین بار در هفدهمین فستیوال فیلم مستند سینماحقیقت به نمایش درآمدند که با استقبال مخاطبان روبرو شدند. مستند “قوی‌دل” جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را بدست آورد.

بنا براین گزارش مستند “آخرین کوسه نهنگ” که به حیات نادر در اعماق خلیج فارس پرداخته دستاوردی برای تصویربرداری مستند در ایران است.

فیلم«احمد» مستندی سیاسی تاریخ معاصر که درباره حجت الاسلام مرحوم سید احمد خمینی فرزند امام خمینی (ره) می پردازد، “تکثیر در اسارت” هم اثری درخشان درباره یوز ایرانی در حال انقراض است،
“خانواده خلج” مستندی درباره راه‌اندازی یک مرغداری توسط یک خانواده کارآفرین ایرانی و دردسرهای پیش روی آنهاست، “زیبا لذیذ مبتذل” دنیای جذاب موسیقی را بیان می کند، “ستار الکلاسیکو” مستندی ورزشی درباره شرط‌بندی روی اسب‌های مسابقه و فیلم “قوی‌دل”هم به پرونده ماجرای واردات خون‌های آلوده فرانسوی به ایران، ورود کرده است.

این مستندها از بهترین‌های سینمای مستند ایران در یکسال گذشته هستند که جذاب‌ترین بخش جشنواره امسال فیلم فجر را تشکیل می‌دهند.

سال گذشته و در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر مستند “دنیای وحشی زاگرس” که یک نشنال جئوگرافیک وطنی بود، خوش درخشید.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۱۲.۰۱