معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

۱۹ درصد مدارس کشور نیاز به بازسازی دارند

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: عدم تحقق منابع مالی لازم برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس باعث شده است تا ۱۰۴ هزار کلاس درس فرسوده در کشور وجود داشته باشد.

به گزارش معراج نیوز، در حال حاضر حدود سه میلیون دانش آموز در مدارس تخریبی درس می خوانند و تهران بیشترین مدارس فرسوده کشور را در خود جای داده است.

حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به فرسودگی ۱۹ درصد مدارس کشور گفت: ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند که از این تعداد ۳۰ هزار مدرسه باید تخریب شوند و ۷۴ هزار مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند.

خان محمدی در ادامه از ساماندهی دانش آموزان مدارس ناایمن خبر داد و اظهار داشت: مدارس ناایمنی که تهدید جانی برای دانش‌آموزان دارند به سرعت تخلیه می‌شوند و دانش‌‌آموزان در شیفت مخالف مدارس دیگر ساماندهی می‌شوند.

وی افزود: در دوره ای، ۶۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی داشتند که این تعداد در حال حاضر به ۱۸ درصد رسیده است.

خان محمدی اشاره ای هم به احداث و بازسازی ۸ هزار پروژه آموزشی جدید داشت و گفت: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها و عدم تحقق منابع مالی لازم برای تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس، لطمات بسیاری خوردیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فعالیت ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز گفت: در ابتدای مهر ۳۰۰ کانکس حذف شد و تا پایان سال ۷۰۰ مورد دیگر جمع آوری می‌شود.

خان محمدی در پایان خاطر نشان کرد: بنیاد برکت و اکبر ابراهیمی خیر مدرسه‌ساز در این رابطه همکاری دارند و امیدواریم تمام مدارس کانکسی جمع آوری شوند.‌ 

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۱۸.۰۱