معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

روز شماری برای اتمام عملیات حفاری تونل متروی شهرری آغاز شد

همزمان با فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهردار منطقه ٢٠ همراه با اصحاب رسانه از روند پیشرفت پروژه‌های در دست احداث شهرری بازدید کرد.

به گزارش معراج نیوز، رضا شنگی شهردار منطقه ٢٠ در این بازدید گفت: این پروژه ها در جهت ارتقاء رضایتمندی شهروندان و بهبود نقاط مختلف در منطقه ٢٠ انجام شده است. وی از پایان پذیری عملیات حفاری ایستگاه های متروی خط ۶ در محدوده شهر ری خبر داد و گفت: از حفاری کل متراژ متروی شهر ری ٣۵٠ متر باقیمانده است که تا دو ماه آینده عملیات حفاری کامل تونل های متروی شهر ری به پایان خواهد رسید.
سرای محله حمزه آباد از جمله پروژه های در حال احداث است که پس از توقف چند ساله با عقد قرارداد جدید و تامین اعتبار پیشرفت خوبی داشته است.

شهردار منطقه ۲۰ در این بازدید با اشاره به تلاش شورای شهر تهران در احداث پل عابر پیاده با رمپ ۸ درصد از آغاز بهره‌برداری پل عابر پیاده در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: رمپ ورودی این پل در حال اصلاح می‌باشد. این پل برای معلولین، ضایعات نخاعی و افراد مسن مناسب است که تردد عرضی نخواهند داشت. در ادامه بلوار کمیل نیز پل‌های عابر پیاده‌ دیگری با مشخصات رمپ ۸ درصدی در حال احداث می‌باشد که برای تسهیل در عبور و مرور افراد ویلچری و ناتوان و مسن موانعی در مسیر عبور موتورها نصب خوا هد شد.

در ادامه این بازدید شهردار منطقه ۲٠ از بهسازی و بازپیرائی ۷ میدان اصلی در قالب طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهرری خبر داد و گفت: پروژه اصلاح هندسی و کوچک سازی میدان بسیج مستضعفین با هدف رفع گره ترافیکی این محدوده و معابر اطراف و رفاه حال شهروندان با تخریب و بازپیرائی کامل اجرا شد.
شنگی افزود: میدان بسیج مستضعفین به دلیل دسترسی به معابر اصلی از جمله خیابان فدائیان اسلام، شهید غلامی(ورامین) و شهید غیوری از محدوده‌های پرتردد منطقه به شمار می‌آید که با توجه به شکل هندسی آن از حدود ۲٠ سال گذشته در این محدوده با مشکلات ترافیکی زیادی مواجه بودیم که با کوچک سازی آن بار ترافیکی رفع شد.

اجرای پروژه روگذر دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در تقاطع با بزرگراه شهید آوینی هم از دیگر پروژه های منطقه ٢٠ است. شنگی در بازدید از این پروژه اظهار داشت: این پروژه با هدف کاهش بار ترافیک و کوتاه شدن مسیر دسترسی شهروندان از اواسط فرودین ماه سال جاری از سوی معاونت فنی و عمرانی و سازمان مهندسی عمران شهر تهران آغاز شده است و تا الان پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: برای اولین بار به دستور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از هندریل های بتنی با معماری ایرانی اسلامی در این پروژه استفاده شده است و با توجه به همجواری این پل با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رنگ بندی ایرانی اسلامی را برای آن در نظر داریم.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۱۱.۰۱