معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه به زوج های نیازمند استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها با برگزاری رزمایش همدلی "شهدای غزه" در شهر کرد، طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری همچنین دهها زوج جوان ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند این استان اهدا کرد.

به گزارش معراج نیوز، فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه مرکزی خیریه آبشار عاطفه‌ها، با اشاره به فعالیت این خیریه گفت: خیریه بین المللی آبشار عاطفه‌ها از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را در شهر مشهد مقدس آغاز کرد و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ نمایندگی و ۱۰ هزار پرسنل و بیش از ۳۰۰ هزار نفر را در کشور تحت حمایت دارد. هدف این بنیاد کمک به خانواده‌های ایتام، سادات، زنان سرپرست خانوار، نخبگان تحصیلی، ازدواج و تأمین جهیزیه، تحکیم بنیان خانواده، فرزند آوری است.

چوپانی در ادامه تسهیل در امر ازدواج را از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه ای معرفی کرد و اظهار داشت: با توجه به ایجاد قرارگاه جهاد اجتماعی کشور که وظیفه رسیدگی به استان‌ها و محرومیت‌زدایی را برعهده دارد از ابتدای سال ۱۴۰۲ و همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری، بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمند سازی و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در راس امور خود قرار داد. به همین دلیل در استان های خوزستان با ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی با ۳۱۳ سری و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ سری  همچنین کردستان  ۱۱۰ سری و در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری  با اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه  به زوج های جوان با حمایت خیرین استان تهران به فعالیت مهرورزی ادامه می دهد.

وی افزود : تلاش ما بر این است تا این حرکت جهادی همواره در راس امور قرار بگیرد و در چالش جوانی جمعیت نقش بسزایی داشته باشیم. این جهیزیه‌ها به نوعروسان تحت حمایت اهدا می‌شود که تأمین این اقلام با کمک خیرین استان تهران، استان خراسان رضوی (مشهد مقدس) و استان اصفهان صورت گرفته است.

چوپانی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین اظهار داشت: آبشار عاطفه‌ها در این استان در خط مقدم فقر به صورت جهادگرانه تلاش می‌کند تا بتواند به بهترین نحو به خانواده‌های تحت حمایت این بنیاد و نیازمندان کمک کند.

مدیر قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی آبشار عاطفه ها در پایان خاطر نشان کرد: این جهیزیه‌ها شامل اقلام اساسی زندگی از جمله: فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی، لباسشویی، پنکه، ظروف آشپزخانه و … می باشد که ارزش ریالی هر سری حدود ۳۰ میلیون تومان شده است.

کد خبر : ۱۴۰۲۰۸۲۵.۰۱