معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری: تلاش می کنیم برای اجرای برنامه ها بسترساز باشیم

حجت الاسلام حامد احمدپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه با روایتگری می توانند فعالیت ها و کارهای مردم را نشر دهند.

به گزارش معراج نیوز، حجت الاسلام احمدپور با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ مسلمیه در شهرری، بیان کرد: در سال آینده مستند مسلمیه که امسال ساخته شده، به مرحله پخش خواهد رسید، همچنین در ایام محرم نیز بسترسازی را پیگیری کرده‌ایم و یکی از اقدامات خوبی که خبرنگاران می‌توانند نشر دهند، روایتگری مردمی و انعکاس صحبت‌های مردم برای مردم است.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم یک‌سری برنامه‌ها را به صورت مردمی تقویت کنیم و برای اجرای برنامه‌ها به‌جای تصدی‌گری، بسترساز باشیم، این پازل فرهنگی نه تنها در کشور ایران بلکه در تمام دنیا در حال اجرا است و در جهان به‌وسیله مردم، مسائل مهم شکل می‌گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری از حضور ۴ هزار نفری معتکفین در مراسم اعتکاف خبر داد و گفت: در ایام اعتکاف بیش از ۴ هزار معتکف داشتیم که ۲ هزار و پانصد نفر از این افراد را دانش آموزان تشکیل داده بودند. در  برخی مساجد به‌صورت تخصصی اعتکاف دانش‌آموزی، مادر و فرزندی و فرهنگیان برگزار شد.

حجت‌الاسلام  احمدپور اشاره ای هم به برگزاری محافل انس با قرآن داشت و افزود: در طول ۲۲۰ روز حضور  در این سمت، ۵۲ محفل انس با قرآن برگزار شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در ایام اربعین حسینی موکب‌داران روایت می‌کردند، در ایام فاطمیه روایت‌گران به مدارس می‌رفتند و در اعتکاف هم مجریانی که در مساجد حضور داشتند، این تکلیف را انجام دادند.

وی ادامه داد: در اربعین پویش‌هایی مانند خدمت بی‌منت و هر خانه به یک موکب تبدیل شد را داشتیم، روایت موکب‌داران نیز پویش دیگر ما بود و اربعین امسال نشان و آرمی از هیچ ارگانی نداشتیم، چرا که معتقدیم این کار معنا ندارد و نهادها به‌عنوان بسترساز باید فضا را برای مردم آماده کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری درباره برنامه های اجرایی این اداره گفت:: موکب‌های خانوادگی، محافل انس با قرآن کریم و دورهمی نوجوانان با حاج قاسم از دیگر برنامه‌های ما بود که به نظر تأثیرگذار بوده است،

حجت‌الاسلام احمدپور به برپایی حدود ۱۰۰ غرفه فرهنگی و ۴۰ موکب در سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) برای اولین بار در

.سال جاری اشاره داشت و، خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ مبلغ به مدارس شهرستان ری اعزام شده‌اند

وی با بیان اینکه همایش تبیین برای مشارکت با حضور ۳۰۰ نفر از مبلغین و ائمه جماعات و همچنین همایش هیئات مذهبی در تبلیغات اسلامی ری برگزار خواهد شد، گفت: شهرری در برگزاری مناسبات معنوی پیشتاز است و در همین راستا طی روزهای گذشته جشن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) برگزار شد و جشن بزرگ نیمه شعبان نیز با مشارکت مردمی در میدان شهرری برگزار خواهد شد. حجت الاسلام احمدپور افزود: باید تعداد کنش‌گران در کشور افزایش یابد و راهکار آن دعوت همه مردم است، باید حداقل دو میلیون و در ادامه ۱۰ میلیون کنش‌گر داشته باشیم و این مهم با نشر خوبی‌ها تحقق می‌یابد.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۰۹.۰۱