معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

 ۲۲ بازار میوه و تره بار در شهر تهران به بهره برداری رسید/  ۴ بازارچه میوه و تره بار در منطقه ۲۰ افتتاح شد

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای یکصدمین پویش امید و افتخار شهرداری تهران، آیین بهره برداری از ۲۲ بازار میوه و تره بار با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مدیران ارشد شهرداری و سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار و شهردار منطقه ۲۰ در بازار میوه و تره بار آستانه در منطقه ۲۰ و به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در برخی مناطق تهران برگزار شد.

به گزارش معراج نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اینکه روزانه یک میلیون تراکنش در میادین میوه و تره بار انجام می‌شود، گفت: ۴۰ درصد میوه تهران توسط میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود و اگر این اهرم نباشد دچار به هم‌ریختگی توزیع میوه و تره بار می‌شویم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت توجه به رفاه و معیشت مردم است، اظهار کرد: برای معیشت مردم به عنوان سرفصل ارزان‌سازی، علاوه بر حوزه معیشت مردم، پوشاک و لوازم منزل را نیز هدف‌گذاری کردیم و در میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند امکانات خرید غیرحضوری فراهم شده است، امروز ۲۰ فروشگاه شهروند و ۲۵ میدان میوه و تره بار با نرم افزار موبایلی شهرزاد خدمات تحویل درب منزل دارند.

۸۱درصد محلات تهران تحت پوشش سازمان میادین میوه و تره‌بار قرار گرفت

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران هم در ادامه این مراسم گفت: در سال جاری ۴۰ بازار جدید احداث شده است، اما در مورد وعده‌ای که پیش‌تر در خصوص احداث ۱۰۰ بازار داده شده بود، در صورت تامین زمین مناسب این وعده تحقق خواهد یافت..

نظری افزود: از مردادماه سال گذشته که پویش‌ های امید و افتخار راه‌اندازی شد، خوشبختانه طرح‌های مختلفی با هدف خدمت رسانی بهتر به شهروندان تکمیل و افتتاح شد. امروز و در آستانه ۲۲ بهمن‌ماه به یکصدمین پویش امید و افتخار رسیدیم که در حقیقت به معنای این است ۱۰۰ روز این پویش اجرا شده و پروژه‌های مختلفی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

 میادین میوه و تره بار منطقه ۲٠ به ۲۷ مورد رسید

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در آئین بهره برداری بازار میوه و تره بار آستانه گفت: در راستای تحقق طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهر و احداث بازاچه های میوه و تره بار و به منظور رفاه حال شهروندان، در یکصدمین پویش شنبه های امید و افتخار ۴ بازار میوه و تره بار آستانه، دهخدا، شهید غیوری و توسکا در منطقه ۲۰ به بهره برداری رسید که با افتتاح این میادین تعداد میادین میوه و تره بار قبله تهران به ۲۷ مورد می رسد.

وی بیان کرد: محور بهسازی و توسعه میادین میوه و تره‌بار در طرح تحول بیست‌گانه خدمت در شهر و ارتباط مستقیم شهروندان با میادین و بازارهای تره‌بار، لزوم توجه به بهداشت و نگهداشت آنها را چندین برابر می کند.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به همکاری و مساعدت این منطقه در واگذاری زمین به سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران جهت احداث بازار های میوه و تره بار و نگهداشت آنها، افزود: به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان، مناسب سازی نگهداشت و نظافت این بازارها به صورت مستمر مورد تاکید است.

فروش مجازی در میادین میوه و تره بار شهر تهران

مهدی بختیاری‌زاده سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز گفت: سازمان میادین و میوه و تره بار شهرداری تهران در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، ۲۹۰ بازار به صورت فعال داشتیم که ۶۱ درصد محلات را پوشش می‌داد، با تدبیر شهردار تهران قرار شد ۱۰۰ بازار را در این دوره تاسیس کنیم و سطح خدمات را گسترش دهیم.

وی افزود: تکلیف سازمان در سال ۱۴۰۲ تاسیس ۴۰ بازار در سطح شهر تهران بود که چند بازار در طول سال افتتاح شد. امروز ۲۰ بازار دیگر همزمان افتتاح می‌شود و به سطح وسعت و خدمات دو بازار دیگر افزود می شود.

 سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران بیان کرد: با احتساب بازارهایی که تاکنون افتتاح شده است، ۸۱ درصد محلات تهران تحت پوشش سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قرار گرفته اند و تا پایان سال با افتتاح‌هایی که انجام می‌شود، سطح خدمات و تعداد بازارها افزایش می‌یابد.

وی افزود: برای افزایش سطح فروش و خدمات، فروش مجازی در سطح شهر تهران از امروز آغاز خواهد شد و افراد می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با همان قیمت در میادین و بازار های میوه و تره بار شهرداری تهران به صورت آنلاین خریداری کنند.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۲۱.۰۱