معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

وزیر آموزش و پرورش در آئین ملی تمنا عنوان کرد: مولفه اصلی ایران قوی، مدرسه قوی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: مولفه اصلی ایران قوی مدرسه قوی است. شهید رجایی معتقد بودند، وزارت آموزش‌ و‌ پرورش، وزارت تربیت و نگهداری معلمان بوده و وظیفه تربیت، وظیفه یکایک‌ عوامل مدرسه و معلمان است. معلم خوب، برای ثانیه به ثانیه کلاس برنامه دارد و شخصیت، مرام، جایگاه و منش معلمی هیچ جایگزینی ندارد.

به گزارش معراج نیوز و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط‌ عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، رضا‌مراد صحرایی وزیر آموزش‌ و پرورش در آئین ملی تمنا که به میزبانی اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از مشارکت معلمان در انتخابات گفت: در ابتدا از تمامی همکارانم در سراسر کشور، برای مشارکت فعال در اجرای سالم، امن و پر‌افتخار انتخابات سپاسگزارم. دشمنان این مرز و بوم، به خوبی می‌دانند چه سیلی از مردم غیور ایران خورده‌اند.

صحرایی بیان داشت: اگر نگاه هر معلم فقط به یک کار مشغول باشد، نگاه غلطی است، معلم فقط یک انتقال دهنده دانش نیست بلکه معلمان مساله و راه حل ما هستند. در دنیای جدید، جایگزین‌های بسیاری برای انتقال دهنده‌های دانش به وجود آمده است حال آنکه تغییر گفتمان آموزش‌و‌پرورش پیام جدی ماست.

صحرایی در ادامه اظهار داشت: فضای مدرسه، باید فضای آموزش و تربیت باشد و باید این گفتمان شکل بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این اشتباه است که عملکرد مدیران را به جای میزان رشد شخصیت دینی، معنوی و انسانی، بر پایه میزان حضور دانش‌آموزانشان در دانشگاه‌ها بسنجیم. جذب معلم پرورشی، مشاوره و تربیت بدنی در این دولت احیا شده و در فرآیند جذب معلم، سهم تربیت همانند آموزش است.

وی اشاره ای هم به مسائل امور تربیتی داشت و عنوان کرد: موضوع حفظ هویت واقعی، ایمان، امید که وصل می‌شود به مهدویت مورد تأکید است. احیای نماز، بالاتر از بودجه و امکانات، توفیق می‌خواهد. موضوع نماز، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و سرودهای انقلابی که گفتمان‌ساز است باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

 صحرایی در پایان با تاکید بر اینکه استعدادهای برتر دانش‌آموزی جذب دانشگاه فرهنگیان شوند، گفت: تحول در اردوها، دانشگاه فرهنگیان و معاونت پرورشی، پیام شکل‌گیری گفتمان تعلیم و تربیت در کشور را دارد.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۲۱۶.۰۱