معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

شهردار منطقه ٢٠ در جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد مطرح کرد:جهش عظیم پروژه های ترافیکی و صرفه جویی در هزینه ها نقطه عطف معاونت ترافیک منطقه است

نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه۲٠ از سوی اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،انجام شد.

به گزارش معراج نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲٠؛ در راستای ارزیابی دوره ای پیشرفت و کیفیت اجرای برنامه عملیاتی و عملکرد معاونت های حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه جلسه نظارت ستادی و ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ معاونت ترافیک این منطقه با حضور شهردار منطقه، مدیر کل و معاون اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک این منطقه برگزار شد.

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در این جلسه اقدامات ترافیکی منطقه۲٠ را در راستای اجرای موثر بخشنامه تفویض اختیار به مناطق و سرعت عملیات اجرایی قابل تقدیر دانست و گفت: دو راهبرد اساسی روانی جریان ترافیکی و ایمنی و نگهداشت شهر از دوره های قبل در حوزه حمل و نقل و ترافیک مورد تاکید بوده و در این دوره ۱۱ محور دیگر نیز به وظایف این حوزه اضافه شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از اقدامات خوبی که در راستای تفویض اختیارات به مناطق در منطقه۲٠ انجام شده است؛اجرای تخصصی عملیات اصلاح هندسی، نبود چراغ چشمک زن خاموش، احداث پهلوگاه های عریض و ایمن در بزرگراه ها که نقش موثر در کاهش تصادفات دارد،یکپارچه سازی نمای ایستگاه های اتوبوس،جمع آوری پل های عابر پیاده فاقد کارایی را از جمله اقدامات موثر معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه۲٠ برشمرد.

رضا شنگی شهردار منطقه گفت: تفویض اختیار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به مناطق که برای اولین بار اجرایی شده نشانه اعتماد این حوزه به مناطق است و می بایست با حسن تدبیر و کارمطالعاتی انجام شود تا خدشه ای به آن وارد نشود.

شنگی با بیان اینکه در کنار نظارت بر اجرای عملکرد مناطق، ترغیب و حمایت از سوی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز منتج به نتایج بهتری می شود، اظهار داشت: با توجه به موقعیت خاص این منطقه در شهرستان ری، طرح تحول بیست گانه نیز و طرح ۳۶٠ درجه به جدیت در دستور کار این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات خوبی که در حوزه ترافیک اتفاق افتاده است شاهد جهش بزرگ پروژه های ترافیکی و اقدامات موثر در راستای صرفه جویی هزینه ها و افزایش ایمنی معابر و بزرگراه ها در این منطقه بوده ایم.

در این جلسه با تاکید بر ارتقاء کیفیت زیرساخت های کالبدی شهر از منظر ترافیک، گزارش عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰، پروژه ها، اولویت ها و مشکلات ترافیکی بررسی شد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه تیم کارشناسی اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با همراهی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه و مدیران این معاونت از پروژه های احداثی و وضعیت تجهیزات و المان های ترافیکی بازدید کردند.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۲۱۳.۰۱