معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

میوه شب عید از ۲۴ اسفند ماه توزیع می شود/ کمبود میوه نداریم

مدیر عامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار پایتخت از تامین میوه شب عید مردم تهران خبر داد و گفت: « قیمت میوه شب عید را بر مبنای قیمت فعلی گذاشتیم و تلاش ما بر این است قیمت روز را ثابت نگه داریم.»

ایوب فصاحت مدیر عامل سازمان میوه و تره بار پایتخت روز شنبه در نشست خبری از تمهیدات این سازمان برای تنظیم بازار شب عید گفت: « میوه به اندازه نیاز مردم و حتی بیشتر تامین کردیم. قیمت پرتقال بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان و قیمت سیب بین ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است. بنا داریم نخستین عرضه تنطیم بازاری میوه در میادین را داشته باشیم و پس از آن هم تیم های نظارتی ما در بازارها حضور می یابند و اگر بازار بخواهد بالاتر از قیمت مصوب را نشان دهد حتما ورود پیدا خواهیم کرد.»

 وی در ادامه اظهار داشت: « در حال حاضر فروش مجازی تره بار را به صورت آزمایشی شروع کردیم و به نظر می رسد از ۳۱ فروردین ماه در سطح تهران فراگیر شود. هدف اصلی از راه اندازی پایانه صادراتی ورود به تنظیم بازار در ایام خاص است تا بتوانیم مدیریت کنیم.» فصاحت به ایجاد سردخانه برای نگهداری میوه مورد نیاز مردم در ایام خاص اشاره داشت و گفت: « در زمان خاص به ویژه شب عید در یک فاصله زمانی چند روز میزان تقاضا چندین برابر افزایش می یابد و اگر محصول مناسب در آن زمان نداشته باشیم، قطعا قیمت محصول افزایش می یابد. به همین دلیل زمینی به وسعت ۷۰ هکتار را به این پایانه اختصاص دادیم تا سردخانه ای به میزان ۲۰ تا ۴۰ هزار تن ایجاد کنیم و در زمان نیاز محصولات را به بازار عرضه کنیم.»

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار از فروش آنلاین محصولات هم گفت: « خرید آنلاین از تاریخ اعلام رسمی آن ۲ ماه زمان می برد، باید الگویی که برای اقدام داریم را امتحان کنیم. اکنون در حال آزمایش هستیم و به نظر می رسد ۳۱ فروردین ماه احتمال فراگیری آن در سطح شهر تهران پدید آید. سه و چهار روز است سامانه نهایی شده و در حال حاضر در حال مذاکره با تیم های حمل و نقل هستیم.»

 فصاحت در پایان خاطر نشان کرد: « اتاق پایش با ۵۴۰ دوربین نظارتی در این سازمان راه اندازی شده است. این دوربین ها عمدتا کیفیت سنج است، علاوه بر آن یک تیم ویژه نظارتی ۱۲ نفره داریم که هر ماه سه بار برای نظارت به میادین می روند.»

کد خبر : ۱۴۰۱۱۲۲۰.۰۱