معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

نخستین جشنواره گلابگیری استان تهران در اسلامشهر برگزار شد

نخستین جشنواره گل و گلاب گیری استان تهران با همکاری مزرعه گل محمدی صدرا و اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی غرب استان تهران در شهرک واوان اسلامشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش معراج نیوز، مهدی شریفیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در آیین افتتاحیه این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت توسعه شهرک های صنعتی، خواستار توسعه شهرک های اختصاصی برای توسعه و فراوری اقتصادی محصولات کشاورزی شد.

وی تاکید کرد: بارها به وزرای صمت و جهادکشاورزی این را گفته ایم و انتظار داریم در دولت مردمی اینچنین جشنواره هایی بیش از پیش برگزار شود، چرا که به کارآفرینی و نتایج مهمی منتهی می شود.

مدیر کل حقوقی و بازرسی استانداری تهران در آیین افتتاح این جشنواره بر ضرورت توسعه کشاورزی در استان تهران تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی طلایه دار تولید و توسعه در حوزه کشاورزی است.

وحید رحیمی دبیر این برنامه ضمن اشاره به ضرورت حمایت از تولید کشاورزی در بخش خصوصی، ضرورت یکپارچه شدن مجموعه مجوز ها و نهادهای متولی در حوزه کشاورزی را اولین گام برای حمایت از این بخش دانست. وی با قدردانی از همراهی و همکاری ادارات جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در برگزاری این جشنواره افزود: « یکی از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی و صنایع وابسته، عدم حمایت برخی سازمان ها و نهادها و برخی بخش خصوصی است که ناهماهنگی بین ادارات و نهادهای متولی در حوزه های مختلف و مرتبط با کشاورزی مانع از رشد و توسعه فعالیت ها و سرمایه گذاری ها در بخش خصوصی در حوزه مشاغل وابسته به کشاورزی شده است.»

رحیمی در پایان به ایجاد اشتغال با راه اندازی مجموعه گلابگیری استان تهران اشاره نمود و اظهار داشت: « با راه اندازی این مجموعه تولید گل محمدی، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵ نفر، برای بیش از ۶۰ نفر هم اشتغالزایی موقت و غیر مستقیم به وجود آمده است که متناسب با برداشت گل، کارگزاران بیشتری به کار گرفته می شوند.»

در پایان این جشنواره که با حضور مسئولان، مردم و جمعی از دانش آموزان برگزار شد، حاضران در برنامه نمادین گلابگیری سنتی شرکت کردند. جشنواره گلابگیری استان تهران تا ۱۸ اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ دایر است.

لازم به ذکر است مزرعه گل محمدی صدرا در شهرک واوان شهرستان اسلامشهر بیش از چهار هکتار مساحت دارد که نیمی از آن زیر کشت گل های محمدی اصلاح شده رفته و در پنج سال اخیر هر سال بیش از ۱۰ تن گل محمدی مرغوب تولید می کند. 

کد خبر : ۱۴۰۲۰۲۱۴.۱