معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

در نشست خبری پویش قرآنی ستاره های زمین مطرح شد: ارتباط بیش از ۷ هزار جلسه خانگی با پویش قرآنی ستاره های زمین

دبیر پویش قرآنی ستاره های زمین با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی جای جلسات خانگی را نمی گیرد، گفت: با پویش " ستاره های قرآنی" به دنبال تقویت جلسات خانگی هستیم.

به گزارش معراج نیوز، نشست خبری ستاد مردمی پویش ” ستاره های زمین” با هدف ترویج برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم، ظهر امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در مجتمع سرچشمه برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، دبیر پویش قرآنی ستاره های زمین در ابتدای این نشست با اشاره به احیای جلسات خانگی در سال های اخیر گفت: « چند سالی می شود که حرکت عظیمی در جهت احیای جلسات خانگی قرآن آغاز شده است، بخصوص پس از تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با حافظان و قاریان در احیای دوره های خانگی قرآن این حرکت گسترده تر شده است. » دبیر پویش قرآنی ستاره های زمین افزود: « ماه رمضان بهار قرآن است و بهترین فرصت برای احیای جلسات خانگی قران کریم به شمار می رود. جلسات خانگی قرآن آسان ترین و در دسترس ترین جلسات قرآنی است که نیاز به سبک آموزشی و استاد ندارد و همه اهل خانواده  می توانند در آن شرکت کنند. همکاران ما در مراکز پشتیبانی پویش قرآنی ستاره های زمین علاوه بر آموزش، محتواهای تولیدی را در غالب بسته های آموزش روخوانی، تفسیر و مفاهیم قرآنی در اختیار خانواده ها قرار می دهند و مسئول جلسات خانگی با توجه به نیاز جلسات از این بسته ها می تواند استفاده کند.»

پویش قرآنی ستاره های زمین با شعارهای ” هرجا می شود قرآن خواند” و ” جایی نیست که نشود قرآن خواند” فعالیت خود را شروع کرده است. حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه با اشاره به شعار این پویش بیان کرد: « برگزاری این پویش راهی است برای رسیدن به جلسات خانگی قرآن کریم، برای انس با قرآن نیاز به شرایط خاص نیست و در هر جا انس با قرآن امکان پذیر است، وقتی انس با قرآن در سینه مان باشد هر کجا باشیم قرآن می خوانیم.» لازم به ذکر است افراد علاقمند به شرکت در این پویش با ثبت اطلاعات خود در سایت و سامانه ستاره های زمین می توانند هدیه دریافت کنند.

بیش از ۴۰ مدل جلسات خانگی قرآن

حجت الاسلام و المسلمین امین شغلی دبیر اجرایی پویش ستاره های زمین هم در ادامه این نشست با اشاره به دلیل نام گذاری این پویش به نام ستاره های زمین گفت: « در روایات آمده است خانه ای که در آن قرآن تلاوت شود مانند ستاره ای برای اهل آسمان می درخشد و نام ستاره های زمین اشاره به خانه هایی است که در آن جلسات قرآن برپا می شود. به همین دلیل دو کمیته ” فعالیت های اجرایی ” و ” گفتمان سازی و اطلاع رسانی” برای این پویش در نظر گرفتیم.» وی  در ادامه افزود: « با کمک تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر سعی کردیم این پویش را به مردم معرفی کنیم و به مردم بگوییم هیج جایی نیست که نشود در آنجا قرآن خواند. افراد علاقمند به شرکت در این پویش می توانند با اجرای کد دستوری ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۳۶۵۱۱۴ مربع در این پویش ثبت نام کنند، پس از اجرای این کد آدرس ورود به سایت یا سامانه به فرد ارسال می شود که با ورود به سایت یا سامانه می توانند با خدمات این درگاه آشنا شوند. هدیه ارسالی به افراد علاقمند به شرکت در این پویش هم در صفحه Setare114.ir قرار دارد که با اعلام آدرس پستی توسط فرد هدیه او ارسال می شود. دبیر اجرایی پویش قرآنی ستاره های زمین با تاکید بر قدمت برقراری جلسات خانگی قرآن کریم اظهار داشت: « جلسات خانگی قرآن ۱۴۰۰ سال است برقرار هستند. با شناسایی هایی که در این مورد صورت گرفته می توان ۴۰ نوع جلسات خانگی قرآن کریم دبیر پویش قرآنی ستاره های زمین با اشاره به اینکه فعالیت های قرآنی جای جلسات خانگی را نمی گیرد، گفت: با پویش ” ستاره های قرآنی” به دنبال تقویت جلسات خانگی هستیم.. در حال حاضر بیش از ۷ هزار جلسه خانگی قرآن کریم با ما در ارتباط هستند و همکاری می کنند. کنشگران اصلی برای ایجاد جلسات اصلی هم همین ۷ هزار جلسه است.» حجت الاسلام والمسلمین شغلی در پایان این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار معراج نیوز در رابطه به چگونگی اهداء اقلام و مصحف ها توسط خیرین جهت همکاری با این پویش و تشویق خانواده ها به شرکت در این پویش گفت: « راه های ارتباط ما در سامانه مشخص شده نمایندگان ما در شهرهای مختلف در این باره کمک می کنند تا اقلام اهدایی خیرین را به جلساتی که اعلام نیاز کردند برسانند. حمایت از جلسات خانگی قرآن کریم و ارسال بسته های محتوا و هدیه خود باعث تشویق خانواده ها به برگزاری این جلسات است.»

کد خبر : ۱۴۰۱۰۱۱۶.۱