معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی : به دنبال تصویب قانون سازمان های مردم نهاد هستیم

زهره الهیان رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه ۱۱ خرداد ماه با حضور در همایش بنیاد بین المللی و قرارگاه محرومیت زدایی آبشار عاطفه ها و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان آذربایجان غربی گفت: در مجلس هشتم با همکاری نمایندگان، سازمان‌ها و سمن‌ها، به دنبال تصویب قانون سازمان های مردم نهاد هستیم، این طرح جهت تصویب قانون ارائه شد که متاسفانه به‌علت وجود نظرات مختلف در حوزه‌های نظارتی نتوانستیم در آن دوره از مجلس، قانون را به تصویب برسانیم.

به گزارش معراج نیوز، الهیان در ادامه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت مردم و ضرورت بکارگیری مشارکت تخصصی مردم، اظهار داشت: در مجلس یازدهم بر این عقیده هستیم که باید از ظرفیت‌های مردمی در چارچوب ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

وی گفت: این موضوع اکنون در دستور کار کمیسیون شوراهای مجلس قرار دارد و پیشنهاداتی از سوی فراکسیون برای رفع موانع سازمان های مردم نهاد ارایه شده تا قانون حامی تشکل ها باشد.

رئیس فراکسیون سازمان های مردم نهاد مجلس با تاکید بر فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم افزود: حدود ۴۰ هزار گروه جهادی در روستاها و مناطق محروم حضور دارند و نزدیک به ۳۶ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت می کنند.

ایجاد بستر برای فعالیت مجموعه های خیریه

حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهور هم با حضور در این مراسم با ابلاغ سلام و پیام تبریک رئیس جمهور به زوج های حاضر در این همایش گفت: افتخار دولت سیزدهم ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت مجموعه‌های خیریه و مردم‌نهاد با بسیج همه ظرفیت‌ها در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به رهنمودها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، افزود: اگر زن و مرد در کانون خانواده با عشق، محبت، عاطفه، مهر و ایثار در کنار هم زندگی کنند هیچ مشکل، آسیب و ناملایمتی نمی تواند آنها را از هم جدا کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار کرد: زوجین باید محبت کردن و سازش با یکدیگر را تمرین کنند تا درخت تنومند خانواده را از آسیب ها حفاظت کنند.

وی افزود: زوج های جوان باید توجه کنند تا فرزندان خود را در مکتب علوی و فاطمی و در مکتب سلیمانی ها مهدی یاور و مهدی باور تربیت کنند.

وی ادامه داد : خیریه بین المللی آبشار عاطفه ها با بیش از ۲ دهه فعالیت توانسته علاوه بر ارائه خدمات خیرخواهانه خود به مردم ایران اسلامی در کشورهای مختلف به محبین امیرالمومنین (ع) نیز خدمت کند.

ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی فاطمی

محمد جواد فولاد مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها هم در این مراسم با اشاره به ترویج ازدواج آسان و سبک زندگی ساده فاطمی گفت: به مناسبت دهه کرامت، مقارن با ولادت امام رضا (ع) ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان استان آذربایجان غربی اهدا می شود. این جهیزیه ها شامل اقلام ضروری زندگی مانند فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، یخچال و بخاری گازی که ارزش هر سری از این جهیزیه ها حدود ۵۰ میلیون تومان است.

همزمان با اهدای این جهیزیه ها ، نمایشگاهی از فعالیتها، دستاوردها و عملکرد بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در محوطه مصلای اعظم تبریز در معرض دید عموم قرار گرفت.

فولاد در ادامه اظهار داشت: این بنیاد با ۹۳۰ شعبه در سراسر کشور و یک میلیون و ۳۴۰ هزار خیر تا کنون به ۱۲۸ هزار زوج جهیزیه اهدا کرده و ۲۱ هزار ایتام را تحت حمایت دارد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب این خیریه در حوزه های خانواده و تحکیم خانواده، فرزند آوری، کاهش اعتیاد و آسیب های اجتماعی، آزادی زندانیان غیر عمد نیز فعالیت میکند

فولاد به اعتماد مردم و افزایش تعداد خیران بنیاد اشاره کرد و گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به بنیاد بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر : ۱۴۰۲۰۳۱۲.۱

.