معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

در نشست تخصصی وقف و رسانه مطرح شد: رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی موقوفات دارند

حجت الاسلام محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در نشست تخصصی وقف و رسانه که در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) زرگنده برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها در معرفی وقف و موقاف گفت: « اداره کل اوقاف به همه ابعاد رسانه نیاز دارد. رسانه ها در حوزه کاری خود با تولید محتوا و خبر می توانند مردم را با خدمات وقف آشنا کنند.

به گزارش معراج نیوز، این نشست عصر روز شنبه ۱۵ مهر ماه با حضور حجت الاسلام محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، محمد صمیمی مدیر آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) زرگنده، جمعی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه همچنین جمعی از نویسندگان، فیلم سازان و اصحاب رسانه در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) زرگنده برگزار شد، حجت الاسلام نصیری در این نشست با اشاره به حمایت سازمان اوقاف از دانش بنیان ها گفت: « سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از آغاز ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی مباحث اجتماعی را جدی تر دنبال می کند. از جمله تحولاتی که در سال های اخیر در این سازمان شاهد بودیم حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه از دانش بنیان ها است. در مرکز نوآوری های سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو که از ۲ سال قبل افتتاح شده است و مجموعه گسترده ای به شمار می رود، بیش از ۲۰ مجموعه دانش بنیان فعالیت می کنند که اخیرا نمایشگاهی از فعالیت این دانش بنیان ها برپا شده است.»

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه با بیان اهمیت نقش رسانه ها در معرفی فعالیت های اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: « بررسی اسناد تاریخی و شهرسازی نشان می دهد بیشترین خدمات شهری بوسیله وقف انجام گرفته است. دیدگاه مردم و عدم شناخت کافی آنها از وقف موضوع مورد بحث ما است که با کمک رسانه ها می توان آنها را به مردم معرفی کرد.» وی در پایان سخنانش افزود: «دفاتر مشاوره وقف در همه شهرها فعال هستند که با شناسایی نیازهای نوین مردم و ابلاغ آنها به دفاتر مشاوره وقف سعی می کنیم تا راهنمایی های لازم در جهت نیات موقوفات را به واقفین ارائه دهیم.»

محمد صمیمی مدیر آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)زرگنده هم در ادامه این نشست با اشاره به نقش وقف در جهت توسعه فعالیت های اجتماعی گفت: « وقف باید اتفاقی برای توسعه فعالیت های اجتماعی در جامعه باشد. با اجرای موقوفات می توان بسیاری از نیازهای جامعه را رفع کرد. » وی در ادامه اشاره ای هم به فعالیت کتابخانه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) داشت و گفت: « کتابخانه مجهز و پیشرفته آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) به میکروآفیس تبدیل شده است تا استارتاپ های مذهبی میکروآفیس های خود را به این کتابخانه ارائه دهند.»

کد خبر : ۱۴۰۲۰۷۱۵.۰۱