معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

به دنبال اجرای طرح اشتغالزایی و وقف اشتغال توسط امامزاده عبدالله(ع) شهر ری اتفاق افتاد:

آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهر ری با ایجاد کارگاه های کار آفرینی و اشتغال در حیاط مزارهای این آستان زمینه اشتغال بیش از 60 بانوی سرپرست خانوار را فراهم آورد.

بیش از ۶۰ بانوی سرپرست خانوار مشغول به کار شدند

به گزارش معراج نیوز، آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با همکاری گروه های جهادی و حمایت سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام به راه اندازی بیش از ۱۵ کارگاه تولیدی در حیاط مزار شهدا، جهت اشتغال بانوان سرپرست خانوار و سرپرست خانوارهای نیازمندی که به دلیلی شغل خود را از دست داده اند، نمود. حجت الاسلام محمد علیرضایی مدیر آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با اعلام این خبر گفت: « آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) با مساحتی حدود ۱۵ هکتار از زمره اماکن متبرکه ای است که در بهترین محدوده جغرافیایی شهر ری قرار دارد. در این امامزاده بیش از ۱۸ حیاط مزار وجود دارد که مقبره هایی از ۹۰ تا ۵۰ سال در آنها دیده می شود که جزء قدیمی ترین آرامستان های شهر تهران به شمار می روند. چون دهه های زیادی از زمان فوت این متوفی ها می گذرد این حیاط مزارها متروکه شده و با توجه به اینکه از محل بقعه جدا هستند به محل تردد افراد متجاهر تبدیل شده بودند. به همین دلیل با اجرای طرح اشتغالزایی و وقف اشتغال تصمیم گرفتیم این حیاط مزارها را احیاء کنیم.» وی در ادامه با تاکید بر حفظ قبور موجود در حیاط مزارها در زمان بهسازی و مرمت حیاط مزارها اظهار داشت: « مشکلات بسیاری را در حوزه های مختلف محرومین و مظلومین شهر ری شاهد بودیم که یکی از آنها بحث اشتغال این افراد بود، به همین دلیل طرحی را با این عنوان که حیاط مزارها را با حفظ قبور هم سطح سازی کرده و مورد استفاده قرار گیرند، سراغ مقابر موجود در این حیاط مزارها رفتیم بسیاری از آنها سقف شان فروریخته و در و پنجره هایشان توسط متجاهرین به سرقت رفته بود، همه این مقابر خانوادگی را مرمت و اصلاح کردیم البته باید تاکید کنیم در تمام اینها قبور حفظ شد و هیچ آسیبی به آنها وارد نشده است. آب و برق حیاط مزارها وصل شد و درختکاری هایی انجام گرفت. این مقابر که در حیاط اول قرار دارند جهت اشتغال بانوان جوان سرپرست خانوار قرار گرفت.»

حجت الاسلام علیرضایی با بیان اینکه امکانات کارگاه ها توسط خیرین تهیه شده است گفت: «خوشبختانه مالکان مقابر که هر چند وقف یکبار برای فاتحه خوانی بر سر مزار امواتشان حاضر می شوند، وقتی دیدند مقابرشان در حال تخریب است و با اجرای این طرح علاوه بر حفظ قبور مرمت و نوسازی می شوند نه تنها از این طرح استقبال کردند، بلکه برخی از این افراد با کمک خیرین تمهیداتی را جهت تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز کارگاه ها در اختیار گروه های جهادی قرار دادند.» علاوه بر ایجاد کارگاه های تولیدی در حیاط مزار صحن شهدا، قرار است دیگر حیاط مزارها هم به مکان های مفیدی تبدیل شوند. مدیر امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به این حیاط مزارها افزود: «ما برای دیگر حیاط مزارها کارکردهای دیگری هم در نظر گرفتیم به عنوان مثال حیاط آموزش، حیاط فناوری و تکثیر و یکی از این حیاط ها هم که بیش از ۵۰ درصد از کارهایش انجام شده است قرار است به کتابخانه آستان با ۸ هزار جلد کتاب تبدیل شود. هزینه حیاط اول یا همان صحن شهدا را آستان با حمایت و هدایت اداره اوقاف شهرری و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان تهران و حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت. خوشبختانه برای احیای حیاط های دیگر با استقبال خیرینی مواجه هستیم که امواتشان در آن حیاط مزارها دفن هستند.»

کدخبر : ۱۴۰۰۰۵۰۶.۰۱