معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

آیین تجلیل از معلمان شهرستان‌های تهران با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد

مراسم تقدیر و تجلیل از معلمان سرآمد شهرستان‌های استان تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش در ایوان ری برگزار شد.

به گزارش معراج نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت مقام معلم با عنوان «معلم سرآمد» با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و جمعی از مسؤولان استانی به همت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران چهارشنبه شب در مجتمع فرهنگی ایوان ری برگزار شد.

معلمان واجد شرایط خانه‌دار می‌شوند

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه معلمان اظهار کرد: به مناسبت روز بزرگداشت مقام معلم، همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه، معلمان سرآمد همراه با خانواده هایشان در این مراسم دعوت شدند تا یک شب به یادماندنی رقم بزنیم.
وی با بیان اینکه همه مسؤولان استان تهران پای کار معلمان هستند، گفت: ۲۱ نفر از معلمان سرآمد شهرستان‌های استان تهران به مرحله استانی راه پیدا کردند و ۲ نفر از معلمان نیز در بین ۲۰ معلم برتر کشور قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای معلمان تصریح کرد: مسکن فرهنگیان از سال گذشته در پرند کلید خورده و بیش از ۳۷۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند که بستگی به فرم «ج» دارد و معلمان واجد شرایط صاحب مسکن خواهد شد.

تمام مسؤولان باید نسبت به ارتقاء منزلت معلمان تلاش کنند

استاندار تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۱۵۸ شهید معلم و ۷۴۳ شهید دانش آموز شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: میزان پیشرفت جوامع به سطح جامعه فرهنگی و معلمان آن جامعه برمی گردد لذا تکریم و منزلت معلمان باید در تمامی سطوح و اشکال آن حفظ شود.
وی با بیان اینکه منزلت و مقام والای معلم و استاد باید همانند گذشته ها حفظ و ارتقا یابد، افزود: شأن و جایگاه معلم به قدری بالا است که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و تمامی مسؤولان مکلف هستند نسبت به حل مشکلات و ارتقاء سطح منزلت معلمان تلاش و اقدام کنند.

در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی اجرا و نمایشگاه صنایع دستی نیز برپا شد و از ۱۵ معلم برگزیده در شهرستان‌های استان تهران توسط وزیر آموزش و پرورش، استاندار تهران و سایر مسؤولان با اهدای لوح و تندیس، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر : ۱۴۰۳۰۲۱۳.۰۱