معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

با افتتاح سلامتکده طب سنتی در آستان مقدس امامزاده عینعلی و زینعلی اتفاق افتاد:

سلامتکده طب سنتی با مدیریت دکتر حسین خیر اندیش و 20 نفر از پزشکان حاذق طب سنتی فعالیت خود را رسما در آستان مقدس امامزاده عینعلی و زینعلی آغاز کرد.

ویزیت بیماران به شیوه طب سنتی

به گزارش معراج نیوز، دکتر حسین خیراندیش با اشاره به استقبال مردم از طب سنتی گفت: « در سال های اخیر از سال ۹۸ تا کنون حدود ۳۰ درصد از نسخه های کشور به طب سنتی کشیده شده اند. تمهیدات ما این است تا انشاالله به رده سوم ودوم و اول در جهان برسیم زیرا جهت گیری کارمان جهت گیری پژوهشی است.» وی در ادامه افزود: « برای افتتاح سلامتکده طب سنتی مجوز لازم را از وزارت بهداشت کسب کردیم. در این سلامتکده ۲۰ نفر از پزشکان و متخصصان طب سنتی که از همکاران قدیم من هستند فعالیت می کنند که هر یک از این افراد سوابق کاری بسیار بالایی دارند، ما پژوهش هایی را با یکدیگر انجام دادیم. این مرکز در غالب ساختمان پزشکان سجاد فعالیت می کرد که از این پس در غالب سلامتکده طب سنتی، مجموعه درمان هایی را در غالب طب سنتی به تمام بیماران ارائه می دهد.» دکتر خیراندیش همچنین اظهار داشت: « چون این مکان محل اسکان و ویزیت استادان طب سنتی است از طریق کادر طب سنتی کشور هم  بیمارانی که نیاز به درمان دارند به این مکان ارجاع داده می شوند.»

 مهدی مزینانی دبیر هیئت امناء و مدیر امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) هم در ادامه با اشاره به ایجاد سلامتکده در این آستان گفت: « امامزاده عینعلی و زینعلی (ع) از نوادگان امام زین العابدین (ع) است که نزدیک به هزار سال است که به عنوان زیارتگاه محل حضور عاشقان اهل بیت (س) است. حدود ۶ سال است که درمانگاه سجاد امامزاده در خصوص طب سنتی خدماتی را ارائه می دهد، برای اینکه بتوانیم کارمان را گسترده تر و قانونمندتر کنیم پیگیر مجوز افتتاح سلامتکده بودیم که خوشبختانه موفق شدیم این مجوز را از دانشگاه علوم پزشکی ایران بگیریم و به عنوان اولین امامزاده، سلامتکده طب سنتی را در این آستان راه اندازی کنیم. همانطور که می دانید طب سنتی، طب اهل بیت (س) است لذا ما خواستیم در کنار این امامزادگان مقدس خدماتی را ارائه دهیم بنابر این مسیرخود را به سوی طب سنتی پیش بردیم» وی در ادامه اشاره ای هم به هزینه استفاده از این سلامتکده کرد و اظهار داشت: « این سلامتکده زیر نظر مرکز افق فعالیت می کند، سعی کردیم هزینه ویزیت با توجه به وضعیت درآمد خانواده ها تعیین شود، البته افراد نیازمندی که مورد تایید مددکاران خیریه ساجدین هستند ، می توانند به صورت رایگان از خدمات سلامتکده استفاده کنند.»

کدخبر : ۱۴۰۰۰۳۳۱.۰۱