معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

اهداء هزار سری جهیزیه به نوعروسان کم برخوردار استان فارس/ حمایت از جوانی جمعیت با واگذاری ۲۲۳۴ قطعه زمین دراستان فارس

همزمان با دور دوم سفرهای استانی ریاست جمهور و هیات دولت به استان فارس، جشن ازدواج یک هزار زوج نیازمند با اهداء ۱۰۰۰ سری جهیزیه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمدجواد فولادپور مدیرعامل قرارگاه محرومیت زدایی خیریه آبشار عاطفه ها و هزار زوج جوان همچنین جمعی از مسئولان شهری و مدیران خیریه آبشار عاطفه ها به همت بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در باغ عفیف آباد شیراز برگزار شد.

به گزارش معراج نیوز، محمدجواد فولادپور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها با اشاره به  مشارکت این خیریه در امر اهداء ۱۰۰۰سری کمک جهیزیه به نوعروسان و نیازمندان استان فارس در برنامه سفر دوم ریاست‌جمهوری و هیأت دولت، گفت: در راستای استحکام‌ بخشی و تقویت بنیان خانواده ها با همکاری استانداری و کمیته امداد همچنین اداره ورزش و جوانان تعداد ۱۰۰۰سری  کمک‌جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان فارس اهداء شد.

وی ادامه داد: این بنیاد خیریه دارای ۹۵۰ نمایندگی در سراسر کشور است و بیش از ۳۰۰ هزار مهرجو تحت حمایت خیریه آبشار عاطفه ها قرار دارند.

فولادپور درباره اقلام اهدایی به نوعروسان گفت: در این مراسم تعداد ۱۰۰۰ سری کمک‌جهیزیه که شامل کالاهای اصلی نظیر: تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق گاز و جارو برقی می شد به زوج‌های جوان استان فارس اهداء شد تا با این امر نیکو، شرایط بهتری در تشکیل خانواده آن‌ها ایجاد شود.

فاطمه چوپانی، مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور هم در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تسهیل در امر ازدواج از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه ای آبشار عاطفه ها است. تلاش داریم با تمرکز بر اولویت‌های اصلی جامعه که ازدواج یکی از کاربردی‌ترین نیاز مردم به ویژه نسل جوان است در ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل خانواده موثر باشیم.‌

وی با بیان اینکه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در فرآیند نیکوکاری به نیازمندان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، افزود: فراهم نمودن بستر مشارکت خیرین در زمینه کمک به نیازمندان باید با یک سازوکار مناسب فرهنگ‌سازی و توسعه پیدا کند.

چوپانی در ادامه رسیدگی به استان ها و محرومیت زدایی را از وظایف قرارگاه جهاد اجتماعی کشور دانست و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ و همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندسازی و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخورداررا بر عهده داشت. در استان خوزستان با اهداء ۱۳۳ سری جهیزیه و استان های آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویر احمد هر کدام با اهداء ۳۱۳سری جهیزیه سعی نمودیم از زوج های جوان حمایت کنیم.

فرزانه زارع، مدیر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان فارس در ادامه این مراسم ضمن تشکر از همکاری استانداری و مدیریت امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه ازدواج آسان در برنامه‌های اجتماعی می‌تواند در اولویت اصلی فعالیت‌ها قرار داشته باشد، اظهار داشت: آسان‌سازی در امر ازدواج یک رویکرد حمایتی بنیادهای خیریه است که در اینگونه رویدادها تلاش داریم در راستای توانمندسازی بانوان و چالش جوانی جمعیت کمک‌رسان باشیم.

وی نقش تشکل‌های مردم‌نهاد را در توسعه خدمات اجتماعی تأثیرگذار معرفی کرد و گفت: با استعانت از خداوند متعال و مدد ائمه معصومین در تحقق سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به تحکیم بنیان خانواده بر پایه الگوی اسلامی و دوری از تجمل‌گرایی و همچنین تسهیل فرآیند ازدواج جوانان بایستی در ایجاد شرایط و بستر رشد و نمو جامعه توسط سمن‌های مردم‌نهاد یک الگوی ثابت مدیریتی فراهم شود تا بتوانیم به تحقق اهداف جوانگرایی و جوانی جمعیت و همچنین فرزندآوری نیز دست پیدا کنیم.

اهدای ۲۲۳۴ قطعه زمین به خانواده هایی که دارای بیش از ۳ فزرند هستند

 لازم به ذکر است در این مراسم آیین اهدای ۲۲۳۴ قطعه زمین در راستای جوانی جمعیت و اهداء یک واحد آپارتمان به خانواده طلبه دارای ۴ قلو همچنین یک قطعه زمین به فرزاد بادپا قهرمان حادثه شاهچراغ(ع) با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر سازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اجرا شد.

 وزیر راه و شهر سازی در آیین اهدای زمین به مشمولین قانون جوانی جمعیت در خصوص افتتاح و بهره برداری آزاد راه اصفهان _ شیراز گفت: با بهره برداری از این آزاد راه، آزادراه های ما به ۳ هزار کیلومتر رسید و ۳هزار کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش اظهار داشت: بهره برداری این آزاد راه علاوه بر کاهش ۱۳۰ کیلومتری مسیر، در مصرف سوخت و کاهش سوانح جاده ای برنامه کلان در دولت را پیش می برد که آن هم تکمیل کریدورهای مواصلاتی شمال به جنوب کشور است و در بخش ریلی و جاده ای به سرعت پیگیری می شود و این کریدور در شمال بندر انزلی را به دریای جنوب و خلیج فارس در بوشهر متصل می کند که اتفاق بزرگی به شمار می رود.

کد خبر : ۱۴۰۲۰۷۲۱.۰۱