معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

همایش تجلیل از واقفین و خادمین نمونه استان تهران برگزار شد

همزمان با آخرین روز از دهه وقف آئین تجلیل از واقفین و خادمان بقاع متبرکه با حضور دکتر مجتبی عبداللهی مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام حسینی المدنی معاون فرهنگی اوقاف استان تهران و جمعی از واقفین و خادمان نمونه استان تهران در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

به گزارش معراج نیوز، دکتر عبداللهی در این مراسم ضمن تقدیر از اقدامات واقفین گفت: « آخرین روز از دهه وقف با نام وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی نام گذاری شده است، در این روز تمامی ادارات اوقاف سراسر کشور آئین تجلیل از واقفین را برگزار می کنند، ما امروز اینجا جمع شده ایم تا از واقفین عزیز تقدیر کنیم. معتقدم تجلیل از واقفین نباید تنها به دهه وقف ختم شود بلکه در تمام فصول سال باید این اقدام صورت بگیرد.» وی در ادامه وقف را موجب برقراری عدالت در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: «همه ما اعتقاد داریم آنچه جامعه اسلامی را از مشکلات نجات داده و عدالت را برقرار می کند وقف است، پس باید برای معرفی وقف به مردم تلاش کنیم و مردم را با فرهنگ وقف آشنا کنیم. شما واقفین هم باید این اقدام نیک را اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنید.»

 حجت الاسلام حسینی المدنی هم در این مراسم ضمن ارزشمند دانستن وقف اظهار داشت« وقف باقیات و صالحات است. خداوند هر جا نماز و مسائل عبادی و حتی جهاد را مطرح کرده است در کنارش انفاق مال را هم آورده است. کسی که مالش را وقف می کند در واقع از مال خود نمی گذرد، بلکه این مال و دارایی در راه خدا و برای رضای خدا ماندگار می شود.پس هر آنچه ما برای رضای خداوند انجام دهیم ماندگار می شود.»

 این مراسم با سخنان واقفین ادامه یافت. محمود طالبی تادی واقف خیراندیش رباط کریم در این مراسم گفت: «قبل از سال ۸۴ متوجه شدم محدوده ای از رباط کریم مسجد ندارد، پس ۴ قطعه زمین به مساحت هر قطعه ۴ هزار متر خریداری کردم و مسجدی در آنجا بنا کردم. بخش عظیمی از این زمین ها باقی ماند و در آنجا درمانگاه و کلنیک و داروخانه هم تاسیس کردم، در زمین باقی مانده دارالقرآن و کتابخانه ای بنا کردم همچنین ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث کردم. وی کار خیر را کاری الهی دانست و افزود: « امیدوارم با توکل به خدا و کمک دیگر خیرین این گونه اقدامات ادامه یابد.»

آئین تجلیل از واقفین و خادمان نمونه استان تهران با اهداء لوح و تقدیر از زهرا شیدایی خادم نمونه امامزاده روح الله الحسنی و قربانعلی سامانلو خادم امامزاده هادی شهریار همچنین زهرا شیروانی و محمود طالبی تادی، نجفی قدسی، محسن معروفی، بتول مفتح، مهدی رحمی واقفین استان تهران به پایان رسید.

کد خبر : ۱۴۰۰۷۲۱