معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

نمایشگاه شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق افتتاح شد

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، نمایشگاه شمیم حسینی صبح امروز شنبه 8 مرداد ماه به میزبانی آستان مقدس شیخ صدوق در شهرری با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، دکترمیرکریمی رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) و همچنین جمعی از مسئولان هیئات مذهبی شهر ری و جنوب تهران افتتاح شد.

به گزارش معراج نیوز، حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع) در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به زنده نگه داشتن نهضت حسینی گفت: « مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید به گونه ای مدیریت شود تا نهضت حسینی زنده بماند و مردم با حقایق دینی آشنا شده و سبک زندگی اسلامی را بیاموزند. وی در ادامه افزود: « در هیئات و مجالس عزاداری امام حسین(ع) مراقبت کنیم تا دروغ و بدعت وارد این مراسم ها نشود. این مجالس باید از سر اخلاص و با هدف آموزه های دینی برگزار شوند.» حجت الاسلام قاضی عسکر اظهار داشت: « هدف بنی امیه دفن و نابودی اسلام و ائمه معصومین بود و تصور می کردند که پس از عاشورا همه مسائل در این زمینه خاتمه یافته است. تا امروز توطئه ها و فشارهای بسیاری از سوی دشمنان اجرا شد تا اجازه ندهند نامی از امام حسین ( ع) و عاشورا باقی بماند در حالی که امام حسین(ع) و نهضت حسینی همیشه زنده است و خبر و نامی از آنان نیست.» وی تصریح کرد: «در شرایطی که خداوند به ما نعمت جمهوری اسلامی را داده است هیئتی ها و مداحان باید در راستای احیای سنت حق در برابر باطل قدم بردارند.»

اجرای طرح شمیم حسینی در ۲۰۰ نقطه از کشور

حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف هم با حضور در مراسم افتتاحیه طرح شمیم حسینی در بقعه شیخ صدوق در جمع خبرنگاران گفت: « طرح شمیم حسینی از ابتدای محرم در ۲۰۰ نقطه از کشور آغاز به کار کرد، طرح شمیم حسینی یک جریان سازی برای مشارکت در برگزاری مجالس حسینی است که با اجرای این طرح مقداری از مایحتاج هیئات تامین می شود. » معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار داشت: « سازمان اوقاف و امور خیریه متولی اجرای نیات واقفانی است که بخشی از آن به اقامه عزاداری امام حسین(ع) اختصاص دارد و برای اینکه بتواند در کمک رسانی به هیئت ها انسجام بخشی داشته باشد اقدام به برگزاری طرح شمیم حسینی نموده است.» وی در ادامه با اشاره به اجرای ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در امامزادگان کشور افزود: « به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در بیش از سه هزار امامزاده کشور آغاز شده است. این ویژه برنامه در سطح یک در ۴۰۰ امامزاده که هیئات شاخص در آنها مستقر هستند برگزار می شود و ۹۰۰ امامزاده هم در سطح ۲ میزبان عزادارن خواهند بود، البته باقی بقاع متبرکه نیز آمادگی حضور دسته جات عزاداری را دارند. »

کد خبر : ۱۴۰۱۰۵۰۸.۱