معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

ثبت نام چهل و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد

به گزارش معراج نیوز، سید مهدی شرفی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم کشور اظهار داشت: « ثبت نام برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از ۱۵ اردیبهشت ماه شروع شده و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد. این مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران، با بیان اینکه تنها تفاوت این دوره از مسابقات قرآن کریم با سال های گذشته در برگزاری بخش معارف به صورت حضوری و کتبی است، اظهار داشت: « در این دوره از مسابقات همانند سال های گذشته متسابقین خواهر و برادر در رشته های حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی و هم خوانی همچنین بخش اذان ویژه برادران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی افزود: در بخش معارف تخصصی معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مورد آزمون است، اما در بخش معارف عمومی همه علاقمندان به شرکت می توانند در بخش ترجمه سوره های یاسین و الرحمن شرکت کنند و نیاز نیست قاری یا حافظ باشند.

شرفی خاطر نشان کرد: به غیر از افرادی که در بخش همخوانی و مدیحه سرایی شرکت می کنند بقیه متسابقین تنها در یک رشته می توانند شرکت کنند. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی از الزامات شرکت در این دوره از مسابقات است. وی در پایان گفت: مرحله شهرستانی مسابقات اواخر تیرماه برگزار می شود و مرحله استانی هم نیمه دوم مرداد ماه برای استان تهران و رشته معارف هم اواسط مهرماه بزار می شود.

 متقاضیان برای شرکت در چهل ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم می توانند با مراجعه به سایت زیر ثبت نام کنند:

www.guraniran.ir

کد خبر : ۱۴۰۲۰۳۰۲.۱