معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

از محل اجرای نیات واقفین اتفاق افتاد:اعزام ۱۲۰۰ نفر از کادر درمان به سفر زیارتی مشهد مقدس

به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، 1200 نفر از مدافعان سلامت و کادر درمان بخش های کرونایی بیمارستان های استان تهران، عصر امروز 12 آبان ماه با حضور دکتر مجتبی عبداللهی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، حجت الاسلام حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران همچنین حجت الاسلام سیدی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرری طی مراسمی در ایستگاه راه آهن تهران، عازم سفر زیارتی مشهد مقدس شدند.

به گزارش معراج نیوز، دکتر عبداللهی درباره اجرای این برنامه از محل نیات واقفین به خبرنگار معراج نیوز گفت: « این برنامه از محل نیات موقوفاتی که نیت شان سفر زیارت امام رضا(ع) است انجام می شود. همانطور که می دانید نیات مختلفی برای موقوفه ها در نظر گرفته شده است که یکی از این نیات زیارت امام رضا(ع) است . در این دوره با توجه به بحث بیماری کرونا، تصمیم گرفتیم جهت قدردانی از زحمات مدافعان سلامت و کادر درمان ۱۲۰۰ نفر از این عزیزان را به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام کنیم.» وی به همکاری وزارت بهداشت در معرفی این افراد اشاره کرده و اظهار داشت: «با مکاتباتی که با وزارت بهداشت و درمان داشتیم، این افراد از سوی وزارت بهداشت انتخاب و برای سفر زیارتی به ما معرفی شدند. تعدادی از این عزیزان خودشان و تعدادی هم به همراه خانواده هایشان راهی این سفر شدند. این گروهی که مشاهده می کنید ۳۰۰ نفر از این عزیزان هستند که اعزام می شوند.» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در ادامه افزود: « در این سفر ۴ روزه، همه خدمات ارائه شده به زائران شامل: هزینه بلیط رفت و برگشت قطار، اسکان و پذیرایی، از محل نیات موقوفان پرداخت شده است. علاوه بر سفر زیارتی مشهد، در طول شیوع بیماری کرونا اقدامات مختلف شامل : تهیه تجهیزات بیمارستانی به بیمارستان های مختلف، تامین مواد ضد عفونی، کمک به نیازمندان با اجرای بیش از ۱۵ رزمایش سراسری در کشور هم از محل موقوفات انجام شده است.»

حجت الاسلام حسنی المدنی هم در برنامه بدرقه کادر درمان به سفر زیارتی مشهد مقدس، گفت: « ما در این سفر مقدس میزبان خواهران و برادرانی هستیم که در طول شیوع بیماری منحوس کرونا با ایثار و از خودگذشتگی از جان بیماران و مردم دفاع کردند. در اهمیت کمک به بیمار همین بس که پیامبر اکرم (ص) می فرماید: «اگر کسی یک شب تا صبح از بیماری نگهداری کند خداوند او را همنشین حضرت ابراهیم خلیل الله(ع) می کند و اگر کسی حوائج بیماری را برآورده کند خداوند همه گناهانش را می بخشد.» وی در ادامه از موقوفه بودن بعضی از بیمارستان های کشور خبر داد و بیان کرد: « بخش عمده ای از اجرای برنامه سفر زیارتی مدافعان سلامت به مشهد مقدس از محل موقوفه تاجر بزرگ معروف به موقوفه کلاهدوز پرداخت شده است و بقیه هزینه ها از نیات موقوفه هایی با این نیت پرداخت شده است.، طبق آمارها بیش از نیمی از مراکز درمانی تهران و بلکه کشور موقوفه هستند. در تهران بیمارستان هایی مانند: نجمیه، حضرت رسول(ص)، آیت الله فیروزآبادی، فیروزگر، لولاگر، مفرح و بسیاری از خانه های بهداشت و مراکز درمانی و حتی انستیتو پاستور موقوفه هایی هستند که توسط واقفین هوشمند و خیراندیشی که با این اقدام خود مال و ثروت خود را تا ابد حفظ کردند، احداث شده است.»  

کد خبر : ۱۴۰۰۸۱۲.۲