معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

کارشناس مسائل دینی و مذهبی :  باید تلاش کنیم ماموریت امامان را عملیاتی کنیم

کارشناس مسائل دینی و مذهبی سیره حضرت علی (ع) را نمونه بارز برای رسیدن به سعادت و تعالی دانست و اظهار داشت: عمل به سیره امامان باعث سعادت انسانها می شود.

به گزارش معراج نیوز، مراسم جشن ولادت امام اول شیعیان حضرت علی (ع) جمعه شب و همزمان با شب ولادت آن حضرت با حضور جمع کثیری از زائران و عاشقان اهل بیت (ع) در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد برگزار شد. حجت الاسلام علی سعیدیان کارشناس مسائل دینی و مذهبی در این مراسم با بیان اینکه گره گشایی از مشکلات مردم از نماز اول وقت واجب تر است گفت: « رسیدگی به مشکلات مردم از دغدغه های اصلی حضرت علی (ع) بود به گونه ای که در روایات آمده است: نزدیک اذان بود که عمار یکی از اصحاب به دنبال حضرت علی (ع) آمد. در مسیر رفتن به مسجد کوفه تعدادی از بچه ها مشغول بازی بودند، حضرت علی (ع) کودکی را دید که ناراحت گوشه ای ایستاده و بازی نمی کند. با وجودی که مردم در مسجد منتظر امام علی (ع) بودند، ایشان نزد آن کودک رفت.» وی سخنانش را ادامه داد: « کودک به حضرت علی (ع) گفت من پدر ندارم برای همین بچه ها من را تحویل نمی گیرند، امام علی (ع) قید نماز اول وقت را زد و به مشکل این بچه یتیم رسیدگی کرد.»

حجت الاسلام سعیدیان خاطر نشان کرد: « مردم داری و رسیدگی به مشکلات مردم از ماموریت های اصلی امام علی (ع) بود، ایشان همواره سعی می کرد با حضور در جمع مردم مشکلات مردم را حل کند.» وی افزود: « در و دیوار شهر به نام مبارک امامان آذین بسته شده است باید سعی کنیم ماموریت های امامان را عملیاتی کنیم. سیره حضرت علی (ع) نمونه بارزی برای رسیدن به سعادت و تعالی است پس هر کس به این سیره عمل کند سعادتمند می شود.» شایان ذکر است امامزاده صالح(ع) طبق زیارت نامه های موجود از نوادگان امام زین العابدین(ع) است که در شمال شرقی فرحزاد و در دامنه کوهستان قرار دارد.