معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

راحله امینیان مجری تلویزون از خاطرات پیاده روی اربعین می گوید:

امسال دومین سال است که شیوع کرونا باعث شد تا باز هم بسیاری از عاشقان اهل بیت (س) حسرت حضور در پیاده روی اربعین را داشته باشند. سفری به یاد ماندنی که به گفته "راحله امینیان" مجری برنامه به خانه برمی گردیم غنی و فقیر کنار هم به این پیاده روی می روند. پای صحبت مجری دوست داشتنی تلویزیون نشستیم تا برایمان از خاطرات پیاده روی اربعین بگوید.

پیاده روی اربعین سفری است که غنی و فقیر کنار هم می روند

تا قبل از شیوع کرونا هر سال سعی می کرد تا در پیاده روی اربعین شرکت کند. امینیان می گوید: « تقریبا هر سال اربعین پیاده روی رفتم. همیشه پیاده روی اربعین برایم پر از خاطره و جذاب است. سفری که با توجه به شرایط کشور عراق اگر چه استانداردهای یک سفر معمولی را ندارد اما هر بار وقتی باز می گردم با وجودیکه اغلب بیمار می شوم با همه خستگی به خانه که می رسم دوباره دلم بی صبرانه طلب می کند که آیا دوباره می توانم به این سفر بروم.» مجری محبوب تلویزیون، سال ۹۸ با کاروان هنرمندان صدا و سیما راهی سفر پیاده روی اربعین شد. حضور و خاطرات هنرمندان در این سفر قرار بود به صورت مستندی تهیه شود. امینیان معتقد است سفر با کاروانی از هنرمندان، بازیگران، شعرا، تهیه کنندگان و کارگردانان تجربه تازه ای بود. سفری که از همان ابتدای راه پر از خاطره بود. وی در ادامه به یکی از ماندگارترین خاطراتش در این سفر اشاره می کند و می گوید: « چیزی که برایم جذاب بود حضور انوش معظمی بازیگر نقش حرمله در سریال مختار در این سفر بود. در فرودگاه ایران من ایشان را نشناختم و از دوستان پرسیدم و او را معرفی کردند، اما نکته جالب این بود همین که وارد خاک عراق شدیم، عراقی ها ایشان را خیلی خوب می شناختند و ابراز احساسات عجیبی داشتند. در فرودگاه نجف ما زودتر رسیدیم باید صبر می کردیم تا همه برسند تا اجازه ورود دهند، وقتی ماموران عراقی آقای معظمی را شناختند به ما اجازه دادند بدون معطلی برویم. در مسیر پیاده روی بیشتر مردم بخصوص عراقی ها دوست داشتند با ایشان عکس بگیرند و ما مجبور شدیم از گروه جدا شویم.» وی حرف هایش را ادامه می دهد: « شام اربعین ما دوباره به کاروان هنرمندان ملحق شدیم، اربعین همه کاروانی و هیئتی وارد حرم امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) می شوند، ما را هم دعوت کردند، لحظه به یاد ماندنی بود اگر چه قبلا تجربه کرده بودم اما حضور در بین الحرمین همیشه برایم حس و حال عجیبی دارد و هر بار انگار اولین بار است که به آنجا می روم.»

امینییان سفر اربعین را سفری جذاب و بی نظیر می داند و می گوید: « پیاده روی اربعین سفر خاصی است، سفری که اگر چه اول تا آخر سفر با مشقت، خستگی و سختی و کمبود امکانات همراه است اما سفری جذاب و به یاد ماندنی است. در سفر اربعین اسکان به معنای یک سفر معنایی ندارد، اگر چه موکب ها برقرار است اما یک سفر معمولی نیست، سفری است که با همه سختی هایش به دل می نشیند و حال آدم را خوب می کند. وقتی آنجا هستید احساس می کنید اصلا روی زمین نیستید و در قطعه ای از بهشت قدم می زنید. در اربعین مغناطیسم امام حسین(ع) جور دیگر آدمها را جذب می کند و پیاده روی را شیرین و ماندگار می کند.»

کدخبر : ۱۴۰۰۷۶