معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

با اجرای طرح قرار دوازدهم ۳ هزار بسته معیشتی در شهرری توزیع شد

طرح قرار دوازدهم به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همزمان با سراسر کشور به صورت ارتباط ویدئو کنفرانسی استانها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سید حسن میر کریمی مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران همچنین جمعی از مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد. با اجرای این طرح سه هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند جنوب تهران توزیع شد.

به گزارش معراج نیوز، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم ضمن اشاره به برکات ماه رمضان و افطاری دادن گفت: « انسان با روزه به صبر و با نماز به معنویت و تقوا می رسد و با این دو بال رستگار می شود.» وی با بیان اینکه افطاری دادن حتی اندک در ماه رمضان مستحب است افزود: « در بسیاری از شهرها افطاری ساده در بقاع متبرکه برقرار می شود و ما هم پیگیر هستیم که افطاری ساده برگزار شود. طرح قرار دوازدهم با شروع ماه رمضان بشارت می دهد تا با دعوت از خیرین خدمات بیشتری را برای نیازمندان داشته باشیم. از هیئت امنا بقاع و امامزادگان تشکر می کنم که افراد نیازمند را شناسایی کرده و کمک های توانمندان را به دست آنها می رسانند» حجت الاسلام خاموشی با تاکید بر اینکه طرح مواسات تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهد داشت بیان کرد: « خداوند می فرماید آشکار و پنهان انفاق کنید، کسانی که نماز و روزه را به جا آورده و اهل انفاق هستند با کمک خدا پیروز خواهند شد.» وی روز جمهوری اسلامی را روز بسیار بزرگی دانست و گفت: « امروز روزی است که اساس قانون مداری حکومت بنا شده است. ما با جمهوری اسلامی طاغوت را نابود کردیم و با هشت سال جنگ مقابل غرب و شرق ایستادیم و احازه ندادیم یک وجب از خاک ما را تصرف کنند، به برکت خون شهدا و رهبری امام راحل کشور عزت خود را به دست آورد ولی خاک نداد در حالی که در طول تاریخ از اطراف این خاک به دشمن بسیار هبه شده بود. ما به یاری خداوند و رهبری مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) مقدمه ظهور و ایجاد تمدن اسلامی را فراهم می کنیم و به یاری خداوند جمهوری اسلامی ایران پیروز است.»


 توزیع ۱۷۷ بسته کمک معیشتی در تهران

سید حسن میر کریمی مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران هم در این مراسم گفت: « عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه مواسات و همدلی در دستور کار اوقاف قرار دارد که در بسیاری از موارد با اجرای نیات همراه است.» وی در ادامه اظهار داشت: «در سال گذشته شاهد بودیم کمک ها به نیامندان در چندین نوبت و با حفظ حرمت افراد در اختیارشان قرار گرفت. از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان تهران ۱۷۷ هزار بسته کمک معیشتی توزیع شد، این تعداد آماری است که اعلام شده البته این کمک ها بیش از این تعداد بود که با حمایت خیرین انجام شده است.» مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: «حمایت از دانش بنیان ها در اوقاف دنبال می شود و چندین نمونه عملی شده است. راه برای ما باز است و امیدواریم تجربیات را به کار بگیریم و به عنوان یک نمونه کار خیر آن را عملیاتی کنیم.»

استمرار کمک ها با اجرای طرح قرار دوازدهم

حجت الاسلام سید محمد سیدی رئیس اداره اوقاف شمیرانات هم در پایان این مراسم با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم گفت: « اجرای طرح قرار دوازدهم اگر چه از اسفند ماه کلید خورد اما در شهرری اولین ماه اجرای آن است که تعداد سه هزار بسته کمک معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۶۰۰ هزار تومان بین خانوارهای نیازمند حوزه شهرری توزیع شد.» وی افزود: « در سال گذشته کمک ها به صورت مستمر در چندین نوبت صورت گرفت، همچنین از محل نیات واقفین و با کمک خیرین همزمان با آغاز سال نو تعداد ۸ راس گوسفند قربانی شد و همراه با ۴۰۰ جفت کفش به خانواده های نیازمند اهداء کردیم.»

کد خبر : ۱۴۰۱۰۱۱۲.۱