معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

اعزام ۱۵ هزار دانش آموز به اردوی زیارتی . ۱۵ هزار دانش آموز تحت پوشش به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام می شوند

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از برگزاری اردوهای تلفیقی آموزشی و زیارتی ۱۵ هزار دانش آموز تحت پوشش خبر داد.

به گزارش معراج نیوز و به نقل از پانا، حسین رجبی مدیر کل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش گفت: «کمیته امداد مانند سایر ارگان‌های دیگر، در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت یکسری وظایفی دارد. به‌طوری که امسال طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ۱۰۰ کانون در کشور، ۱۰۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی و ۲۰ اردوگاه، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده است.»

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد در ادامه اظهار داشت: «برای دانش‌آموزان و دانشجویان سرفصل‌های مختلف قرآنی، هنری، ورزشی، صنایع دستی و برنامه های مناسبتی تدارک دیده شده است که یکی از برنامه‌های مهم اردوهایی است که در قالب عناوین مختلف برای دانش‌آموزان مددجو برگزار می‌شود.»

وی افزود: «بخشی از اردوها، یک‌روزه هستند و به صورت تشویقی در استان برای مددجویان برگزار می‌شود. بخشی دیگر از اردوها هم سراسری و کشوری در اماکن زیارتی انجام می‌شود . در حال حاضر اردوهای آموزشی و زیارتی برای ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان به‌صورت هوشمند و هدفمند در حال برگزاری است.»

رجبی خاطرنشان کرد: «هدف از برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی این است که برای دانش‌آموزان انگیزه تحصیلی ایجاد شود. در واقع در طول سال، دانش‌آموزان و جامعه هدف ما از جمله دانش‌آموزان مقاطع دهم، ششم، سمپادی‌ها و ابتدایی‌ها با پشتیبان تحصیلی در ارتباط هستند اما در فصل تابستان رویدادی را در قالب اردوی کشوری در اماکن زیارتی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته ایم که علاوه بر تفریح، هدایت تحصیلی نیز می‌شوند. این اردوها در ۵ روز کاری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در کنار آن برنامه‌های آموزشی هم برای آنها تدارک دیده شده است.»

وی در پایان اضافه کرد: «این اردوها در گذشته تنها زیارتی بود، اما امسال به‌صورت تخصصی هوشمند و تلفیقی از برنامه‌های تفریحی، زیارتی و آموزشی اجرا می شود.»

۱۴۰۲۰۴۲۶.۰۲