معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران خبر داد:ثبت ۳۰ وقف جدید از ابتدای سال تا کنون/ حرکت در مسیر فعالیت های دانش بنیان

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در جمع خبرنگاران بیان کرد: « سازمان اوقاف تنها در موضوع وقف املاک و نگهداری از موقوفات حرکت نمی کند، بلکه با تحولی که در این سازمان رخ داده است، فعالیت های جدیدی متناسب با نیاز کشور و با محوریت تکنولوژی و دانش بنیان شروع شده است.

به گزارش معراج نیوز، مجتبی عبداللهی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران صبح امروز ۲۸ مهرماه ضمن بازدید از غرفه های نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف در ساختمان مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشستی با حضور اصحاب رسانه به تشریح فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت. عبداللهی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سازمان اوقاف و امور خیریه در حال رخ دادن است، گفت: « در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، دامپروری، دامداری و شیلات تغییرات بسیاری با نگاه و سیاست های جدید رخ داده است. در گذشته وقتی صحبت از سازمان اوقاف می شد، نگاه ها به این سمت می رفت که سازمان اوقاف نهادی است که موقوفاتی دارد و وظیفه اش نظارت و حفظ این موقوفات و رسیدگی به نیات واقفان است.» وی در ادامه درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده در موقوفات را باعث اجرای بهتر نیات واقفین دانست و افزود: « سازمان اوقاف و ما تمام تلاش مان را می کنیم تا نیات واقفان به درستی انجام شود، چرا که این کار باعث محرومیت زدایی و فقرزدایی در جامعه می شود. نگاه سازمان اوقاف تغییر کرده است و با ایجاد ثروت سازی در همه موقوفات به سمتی که کشور نیاز دارد، حرکت می کنیم.» مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران حرکت به سمت برنامه های دانش بنیان را از اقدامات جدید سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: «گروه هایی که به صورت دانش بنیان و شتاب دهنده فعالیت می کنند را حمایت می کنیم. نگاه اوقاف بر این است نیازهای کشور در زمینه های مختلف: صنعت و تجهیزات پزشکی تامین شود و با دانش داخلی و بومی سازی نیازها برطرف شده و با تولید تجهیزات پزشکی از وابستگی رهایی پیدا کنیم.»

عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان اوقاف حرکت خوبی را آغاز کرده است اظهار داشت: « سازمان اوقاف در آینده نه چندان دور خودکفا می شود. در بحث صنعت هم تولید موتورهای برقی که از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند و در آینده قابلیت خودرو شدن دارند، به عنوان یک حرکت دانش بنیان آغاز شده است.» وی در ادامه افزود: «اتفاقات خاصی با موضوع دامپروری رخ داده است که موجب تحولات بسیار در کشور در این رابطه می شود و علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز داخلی در این بخش می توانیم صادرات هم داشته باشیم.»

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در این نشست ترویج فرهنگ وقف را ضروری دانست و بیان کرد: « متاسفانه در ارتباط با ترویج فرهنگ وقف کار کمتری صورت گرفته است، باید تلاش کنیم مردم با مزایا و اثرات وقف بیشتر اشنا شوند. اگر مردم را با ویژگی های وقف آشنا کنیم، آنها متوجه می شوند با وقف اموال منقول و غیرمنقول، ثروت و دارایی شان ماندگار می شود و از بین نمی رود. اگر مردم به سمت وقف اموال خود بروند، دیگر فقیر و نیازمندی در جامعه دیده نمی شود.» عبداللهی در پایان گفت: « از ابتدای سال جدید تا کنون ۳۰ وقف جدید داشتیم، ما ۸۳۰ نیت مختلف داریم اما چند نیت بیشتر در بین مردم شناخته شده نیست، مانند نیت عزاداری سیدالشهدا (ع)، بیماران، کمک به ایتام و خانواده یتیم که مردم بیشتر این نیات را می شناسند.»

کد خبر : ۱۴۰۰۷۲۸.۲