معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

اختتامیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد: سیمرغ ها به “غریب” و ” شماره ۱۰ ” رسید

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار شد که فیلم " سینما متروپل" بهترین فیلم شد و دو فیلم "غریب" و " شماره 10 " بیشترین سیمرغ ها را به خود اختصاص دادند.

به گزارش معراج نیوز، آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر همچنین جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان سینما شامگاه شنبه ۲۲ بهمن ماه در سالن همایش برج میلاد برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره فجر امسال را ادای دین به ساحت هنر دانست و گفت: « در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از همه استان ها مانند خوزستان، آذربایجان، کردستان، سیستان و بلوچستان و … حضور داشتند که این اقدام نشانگر عدالت فرهنگی است. خدا را شاکرم که جشنواره فیلم فجر امسال با شور و استقبال به پایان رسید و از همه کسانی که در این جشن باشکوه نقش آفرینی کردند تشکر می کنم.» محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی هم در ادامه این مراسم با اشاره به حضور میهمانان خارجی بیان داشت: «در حوزه خارجی بالغ بر یکصد میهمان خارجی داشتیم که این بیانگر آن است که سینمای ایران مورد توجه آنها قرار گرفته است. »

امینی دبیر جشنواره فیلم فجر در اختتامیه این رویداد بزرگ ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحالم که فرصت این امانتداری به من رسید. روزها و هفته های پر تلاش و پر تلاطمی را سپری کردیم که اگر یاری بسیاری از شما نبود این دشواری ها غیر قابل تحمل می شد.» وی ادامه داد: « بر حسب وظیفه و عشقی که به سینمای ایران داریم تلاش کردیم تا ویترین سینمای ایران مانند همیشه متنوع باشد.» محمدرضا شهیدی فر مجری اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر هم در این مراسم درباره جوایز این دوره از جشنواره اظهار داشت: « امسال داوران با دقت بسیاری برگزیدگان را انتخاب کردند و در اهدای جوایز سخاوتمند بودند.»  این مراسم در حالی به پایان رسید که ” سینما متروپل” عنوان بهترین فیلم را کسب کرد و فیلم های ” غریب” و ” شماره ۱۰″ با چهار سیمرغ دست پر به خانه رفتند.

کد خبر : ۱۴۰۱۱۱۲۲.۲