معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

اهداء ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان مناطق کم برخوردار کشور

همزمان با ولادت حضرت فاطمه (س)، 313 سری جهیزیه به همت خیرین تهرانی و با کمک بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها بین نوعروسان استان های کم برخوردار کشور توزیع می شود.

به گزارش معراج نیوز، ” فاطمه چوپانی ” مدیر قرارگاه محرومیت زدایی بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها با اعلام این خبر گفت: « هر سری از این جهیزیه ها با ارزش تقریبی یکصد میلیون ریال است که شامل: فرش، اجاق گاز، بخاری، سرویس آشپزخانه  و رختخواب و …  می شود، همه این اجناس جهت حمایت از تولید داخل، ایرانی هستند. این جهیزیه ها به وسیله ۱۰  دستگاه کامیون به استان های جنوبی کشور برای اهداء به نوعروسان نیازمند ارسال می شود.» مدیر قرارگاه محرومیت زدایی جنوب کشور در بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها در ادامه با اشاره به اینکه برای جلب اعتماد خیرین کاروان کمک جهیزیه نوعروسان نیازمند صبح روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه از مسیر میدان آزادی، میدان انقلاب و میدان پاستور تردد خواهد داشت ، خاطر نشان کرد: « در طول ۲۱ سال فعالیت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها، توانستیم به همت خیرین ۱۰۵ هزار زوج کم بضاعت را به خانه بخت بفرستیم، همچنین علاوه بر بحث تامین جهیزیه اعزام نوعروسان مشهد اولی به زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) را داشتیم. روز ۲۹ بهمن ماه مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) هم توزیع هزاران بسته معیشتی به خانوارهای تحت پوشش و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند را در دستور کار خود داریم.»

حمایت از ۴۵۰ هزار نیازمند

مدیر قرارگاه محرومیت زدایی جنوب کشور اظهار داشت: « بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها فعالیت خود را سال ۱۳۸۰ از شهر مشهد آغاز کرد. این بنیاد که با مجوز رسمی از وزارت کشور فعالیت می کند در حال حاضر ۴۵۰ هزار نیازمند را تحت پوشش خود دارد. محور فعالیت بنیاد بانوان سرپرست خانوار، طلاب مستعد، دانش آموزان و دانشجویان همچنین بیماران نیازمند است.» وی با اشاره به افزایش خیرین در سال جاری جهت حمایت از این خیریه خاطر نشان کرد: « یک میلیون و ۳۲۰ هزار خیر حامی بنیاد آبشار عاطفه ها هستند که  در میان این افراد پزشکان متخصص خیر حضور دارند که با ارائه خدمات ویزیت و جراحی رایگان از خانواده های تحت پوشش بنیاد حمایت می کنند. بنیاد آبشار عاطفه ها تعداد ۹۵۰ نمایندگی در سطح کشور دارد که ۱۲ هزار بانوی جهادگر در این نمایندگی ها فعالیت می کنند.»

چوپانی با اشاره به اینکه در دوران کرونا بسیاری از خیریه ها با مشکلاتی روبرو بودند، گفت: « بنیاد آبشار عاطفه ها در دوران کرونا سعی داشت پل ارتباطی خیرین و محرومین باشد. در این دوران اگر چه بسیاری از مراکز خیریه با مشکلات متعددی روبرو بودند ولی ما شاهد افزایش کمک ها بودیم.» وی در ادامه افزود: « در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار خانوار کم بضاعت در تهران تحت پوشش بنیاد هستند که هر ماه به این افراد سبدهای کمک معیشتی ارزاق توزیع می شود.»

کد خبر ۱۴۰۱۱۰۲۰.۰۱