معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

در سال جاری ٧٣ مدرسه جدید در شهرستان های استان تهران ساخته شد

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: ساخت ١٠٩ پروژه عمرانی با کاربری آموزشی و تربیتی در شهرستان های استان تهران از مهرماه سال جاری شروع شده است که تعدادی از آنها تا شهریور ماه به پایان می رسد.

به گزارش معراج نیوز، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست خبری که روز یکشنبه ٢٩ بهمن ماه برگزار شد، با اشاره به ساخت مدارس و اقدامات توسعه فضاهای آموزشی در شهرستان های استان تهران گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون ۷۳ مدرسه و فضای آموزشی جدید در شهرستان‌های استان تهران تحویل آموزش و پرورش شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مدارس در شهرستان‌های استان تهران اغلب ۱۲ کلاسه هستند، با تحویل هر مدرسه فضای آموزشی قابل توجهی در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

بهرامی اظهار داشت: از دو سال گذشته تا به امروز به لحاظ سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان تهران پیشرفت داشتیم و میزان سرانه آموزشی از ۳.۸ امروز با همت متولیان امر در نوسازی و مشارکت خیرین به ۴.۷ متر مربع رسیده است.

وی ادامه داد: میانگین سرانه آموزشی کشور ۵.۸ مترمربع است و با وجود افزایش ۰.۹ مترمربع افزایش سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان تهران همچنان با میانگین کشور فاصله داریم اما با این وجود شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

١١٠ هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های استان تهران تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه این نشست بیان کرد: در حدود ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۴۰ دانش آموز در شهرستان‌های استان تهران در حال تحصیل هستند که از این تعداد دانش آموز ۱۱ درصد در مدارس غیر دولتی درس می خوانند و در حدود ۹۷۲ هزار و ۶۵۶ دانش آموز در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

بهرامی افزود: تعداد دانش آموزان اتباع در شهرستان‌ها با احتساب مدارس دولتی و غیر دولتی در حدود ١١٠ هزار دانش آموز است.

مدرسه سازی نهضت مستمر

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به افزایش مدرسه‌سازی در شهرستان‌های استان تهران گفت: مدرسه‌سازی به هیچ عنوان و در هیچ برهه‌ای متوقف نخواهد شد چون ساختمان مدارس به مرور مستهلک شده و نیاز به بازسازی یا نوسازی خواهد داشت و در واقع مدرسه سازی یک نهضت مستمر است.

بهرامی در پاسخ به سوال خبرنگار معراج نیوز درباره حضور خیرین در امر مدرسه سازی، از انعقاد ۱۱۴ تفاهم نامه خیری خبر داد و گفت: برخی از این تفاهم نامه ها در مرحله اجرا است. حضور خیرین از این جهت مهم است که در همه این پروژه ها خیران شروع کننده پروژه هستند و سپس با اعتبارات دولتی امکان تکمیل مدرسه وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش برای جذب خیرین جدید تصریح کرد: حضور و جذب خیرین نه تنها در ساخت مدرسه بلکه در اداره مدرسه هم مهم است. در اداره مدرسه محدودیت ریالی وجود ندارد، شاید برخی خیران علاقه به مدرسه سازی داشته باشند اما توان پرداخت هزینه ساخت یک مدرسه را نداشته باشند، در اینجا موضوع مدرسه یاری مطرح می شود و این افراد با هر مبلغ می توانند در ساخت مدرسه مشارکت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در ادامه افزود: به جز پروژه‌هایی که جزو مصوبات سفر رییس جمهور هستند همه مدارس جدید تاسیس ما خیر ساز هستند.

بهرامی اشاره ای هم به تراکم دانش آموزان داشت و بیان کرد: در حال حاضر میانگین تراکم دانش آموزی در شهرستان های استان تهران ۳۱.۸۴ است و عمده مشکل تراکم در مراکز شهرهاست و در برخی نقاط پرتراکم شهرستان های قدس، شهریار، قرچک و بهارستان زمین مناسب جهت ساخت مدرسه نیز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران در حدود ۴ درصد است خاطرنشان کرد: در برخی نقاط از شهرستان‌های استان تهران نیاز دانش‌آموزی است اما فضا و زمین مناسب وجود ندارد که البته بر اساس وعده استاندار تهران با به‌کار‌گیری برخی سرانه‌های نظامی، فضای سبز و … امکان ساخت مدارس در این مناطق فراهم خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در پایان درباره توزیع شیر در مدارس گفت: حدود ۵۶۶ هزار و ٣٨١ دانش آموز ابتدایی داریم که باید در دو نوبت شیر توزیع شود که در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار پاکت شیر نیاز داریم. با دو شرکت تولید کننده قرار داد منعقد شد و در مدارس شهرستان های استان تهران ٨ الی ١٠ نوبت شیر توزیع می شود.

کد خبر : ۱۴۰۲۱۱۲۹.۰۱