معراج نیوز

پایگاه خبری معراج نیوز

 اهداء ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج های کم برخوردار / افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی در زنجان

همزمان با سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان زنجان، بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها با اجرای رزمایش فاطمی ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج های نیازمند استان زنجان اهداء کرد.

به گزارش معراج نیوز، حجت الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در مراسم افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی در استان زنجان  با بیان اینکه این کارگاه باهدف اشتغالزایی افتتاح شده است، اظهار کرد: به همت بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها مراسم ازدواج و اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند همچنین افتتاح اولین کارگاه تولید دستمال کاغذی در زنجان برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به حمایت از محرومان جویای کار گفت: جوانان جویای کار، نیازمندان و افرادی که از لحاظ مسائل زندگی دارای محرومیتی هستند، می‌توانند با کمک ما و سرمایه کم، یک کارگاه کوچک با رعایت قوانین و کسب مجوزهای لازم ایجاد کنند.

 وی ضمن تقدیر از مجموعه آبشار عاطفه‌ها در شکل گیری کارگاه دستمال کاغذی و اهدای جهیزیه به نیازمندان عنوان کرد: این مجموعه خیریه در استان‌های مختلف با اهدای جهیزیه، آزادی زندانیان، ایجاد کارگاه‌ها و بکارگیری جوانان، رفع مشکلات درمانی، آموزش و سایر موارد کارهای ارزشمندی انجام داده و بار مشکلات معیشتی مردم را کم کرده است.

تلاش برای ازدواج جوانان

 محمد جواد فولادپور مدیر عامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها هم در ادامه این مراسم تسهیل در امر ازدواج را از رویکردهای اصلی نهادهای حمایتی و تشکل‌های خیریه معرفی کرد و گفت: تلاش داریم با تمرکز بر اولویت‌های اصلی جامعه که ازدواج یکی از کاربردی‌ترین نیاز مردم به ویژه نسل جوان است در ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل خانواده موثر باشیم‌. وی با بیان اینکه بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در فرآیند نیکوکاری به نیازمندان باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، افزود: فراهم کردن بستر مشارکت خیرین در زمینه کمک به نیازمندان باید با یک سازوکار مناسب فرهنگ‌سازی و توسعه پیدا کند تا چالش جوانی جمعیت و کمک به جوانان در راس امور قرارداشته باشد. فولاد پور اظهار داشت: این بنیاد تحت نظارت وزارت کشور و فعالیت‌هایش را از رمضان سال ۱۳۸۰ از مشهد آغاز کرد، محور فعالیت‌های این بنیاد کمک به زنان سرپرست خانوار در جهت اشتغال و کارآفرینی اجتماعی برای اقشار ضعیف، حمایت از طلاب مستعد، جانبازان زیر ۱۰ درصد و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان است

ترویج ازدواج آسان

فاطمه چوپانی مدیر قرارگاه جهاد اجتماعی کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به اقلام اهدایی اظهار داشت: این جهیزیه ها شــامل اقلام اساســی زندگی از جمله یخچال ، فرش، اجاق گاز، جاروبرقی، بخاری گازی ، لباسشویی،  پنکه و… که ارزش ریالی هر سری به حدود ۳۰  میلیون تومان است  که با مشارکت خیران استان زنجان و استان های معین کشور تامین شده است.

چوپانی هدف از این اقدام را  ایجاد سهولت در ازدواج جوانـان، ترویج ازدواج آسـان و حمایت از نوعروسـان کم برخوردار که شرایط مالی مناسب برای تأمین جهیزیه را ندارند، دانست و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با سفرهای استانی ریاست‌جمهوری این بنیاد اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی بنیاد و اهداء جهیزیه به استان‌های کم‌برخوردار را در راس امور قرارداده است که درخوزستان با ۱۳۳ سری، آذربایجان شرقی با ۳۱۳ سری و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۳ سری  و کردستان  ۱۱۰ سری همچنین دراستان چهارمحال و بختیاری  با اهداء ۲۰۰ سری جهیزیه و در استان البرز ۱۱۰ سری جهیزیه زمینه زندگی زوج های نیازمند را فراهم آورده است.

 حمایت دولت از زوج های جوان

دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم ضمن اظهار خرسندی از حضور در جشن اهدا ۳۱۳  سری جهیزیه به زوج های استان زنجان گفت: دولت تلاش می‌کند پشتیبانی‌های لازم را طبق دستور رییس جمهور در بخش جشن‌ها، در اختیار قرار دادن مکان‌هایی جهت اسکان و اختصاص وام‌های مسکن ارائه دهد. الزاماتی که ادارات برای تأمین خوابگاه متأهلین، ساخت مسکن که از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های جوانان و دستوراتی که در این زمینه داده شده، همه این‌ها برای این است که انشاءالله ازدواج تسهیل و تسریع شود و از خیلی مشکلات و موانع جلوگیری کند. وی همچنین با اشاره به محدودیت امکانات دولت، به نقش مردم در حل این موضوع تأکید کرد:” مردم خود باید امکانات در اختیارشان را به اشتراک بگذارند و با همراهی هم بتوانند مسائل زندگی را حل کنند.

خزعلی تصریح کرد:” مقام معظم رهبری بر مسأله پرهیز از تجمل‌گرایی و خودداری از اسراف تأکید داشتند لذا زندگی‌هایمان را به گونه‌ای دیگری رقم بزنیم.در جامعه رسم کنیم می‌شود با سادگی و مراسم مختصر، زندگی ساده را شروع کرد.

خزعلی در انتها با آرزو زندگی خوب و با عشق برای جوانان، از در دستور کار قرار گرفتن آسیب‌های مرتبط با ازدواج در برنامه دولت خبر داد:” ما در بخش پیگیری از آسیب‌هایی که در ازدواج متوجه جوانان است و برای بهتر شدن و ارتقاء سبک زندگی طرح مشاوره برای نوعروسان را داریم. ماهی یک بار مشاورین تماس می‌گیرند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.